Farabi
metafiziğinde, varlıkların ilk mertebesinde, bütün mevcudatın İlk Sebeb’i olan
İlk Mevcut (el Mevcudu’l-Evvel) yer almaktadır. İlk Mevcut’un hiyerarşik yapıda
en üstte yer alması, bir konumlandırma olmanın ötesinde, bütün bir varlığı
anlamada ve anlamlandırmada önemli bir hususiyete sahiptir. Bu kapsamda,
El-Evvel hakkında bilgi sahibi olmadan diğer varlıkları anlamak ve o varlıklar
hakkında değerlendirmelerde bulunmak mümkün değildir. Bu makalede, Farabi
ontolojisinde varlık katmanlarının ilk mertebesinde yer alan el-Evvel ile ilgili yaklaşımlar bütüncül
bir çerçevede ele alınacaktır.
In
al-Farabi’s metaphysics, the First Cause of all creatures that is First
Existence (al- Mevcudu'l Awwal) is at the first order of existence. That The
First Existence’s standing at the top in the
hierarchical structure of beings is very important beyond the
positioning to make sense of creatures . In this context, it is not possible to
understand and evaluate other creatures without the knowledge of Al-Awwal. In
this article it will be addressed approaches relating to Al-Awwal, which at the
peak of the orders of beings in Farabi’s ontology, in an integrated framework.
al-Farabi the first existence the first cause intellect ten intellects emanation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Dosya-Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2016 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 32 |