İslam ticaret hukuku
dinin hayata en çok müdahil olduğu alanlardan bir tanesidir. Sosyal hayatın en
temel dinamiklerinden birini oluşturan alışverişin nasıl yapılacağı ve
yapılmayacağı ile ilgili direktifler bu hukukun içinde gelişmiştir. Hangi mal
ya da ürünlerin alışverişe konu olacağı, İslam ticaret hukukunda mal kavramının
tasnifi meselesinde ortaya çıkmaktadır. Kadim ulema bu tasnifi üç alanda
kurgulamıştır. Bu çalışmada bu tasnife yeni bir yaklaşım ve üç ayrım daha
getirilmesini teklif edilmektedir.
Mal menfaat maddi-gayri maddi mal adi-nitelikli mal fıtrî -gayri fıtrî mal İslam ticaret hukuku helal sertifikalama
Islamic commercial law is one of the areas in which
religion takes part along the life. The instructions about how marketing should
be done or not, which constitute one of the dynamics of social life, have been
developed in this law system. In Islamic commercial law, which goods or
products can be a subject to marketing or not has been discussed in the matter
of categorization of the properties.
Traditional scholars have built this categorization in three areas. In
this study, we aim to bring three new criteria for this categorization as a new
approach.
Properties benefit corporal/incorporal properties common/quailified products Islamic commercial law halal certification
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2016 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 32 |