Akıl, bilgi ve kudret ilişkisini temellendirmede insanın
eylemleri çevresinde yapılan tartışmaların birbiriyle çok yakın bağlantıları
vardır. Kelam felsefesinde tab' düşüncesi de bu bağlantının ayrılmaz bir
parçasını oluşturur. İlahi kudret ve insan kapasitesinin zıtlaşması
meselesindeki zorlukların üstesinden gelmek için Nazzam (ö. 221/835) gibi kimi
seçkin Mutezili düşünürler, bazı felsefi yollara başvurdular. Bunların
başında "tab'/doğa" düşüncesi gelir." Doğa ehli" denilen
Mu'tezile alimlerini, doğayı tek belirleyici kaynak ve meydana gelen olayların
yaratıcısı olarak gören natüralistlerden ayırmak gerekir. Çünkü onlar, kendi
zamanlarında tabiatçılarla çeşitli tartışmalara girmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Dosya-Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Haziran 2011 |
Gönderilme Tarihi | 10 Nisan 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 21 |