Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dinler Ataerkil Yapılar mıdır Bir Çifte İmkanlılık Konusu Olarak Din ve Kadın

Yıl 2009, Sayı: 12, 15 - 21, 30.03.2009

Öz

Din, insan yaşamının bütün yönlerine nüfuz etme
kabiliyetinde olan çerçeve oluşturmaktadır. Bu bakımdan dinler, insanların ve
toplumların siyasi, ekonomik, sosyal ve kültürel yönlerini ilgilendiren
düzenlemelerin de kaynağında yer almaktadırlar. Bu düzenleme ve yapılanmanın
işlerlik kazandığı alanlardan birini ise cinsiyet sorunu oluşturmaktadır.
Cinsiyet ve din ilişkisi, karşıt görüşleri savunanların tek yönlü iddialarına
karşılık, gerçekten de "sorunlu" bir alanı temsil etmektedir.
Dolayısıyla farklı bakış açılarını göz önünde bulundurmayan değerlendirme
tarzları başından tek yanlı, eksik ve hatta yanlış bilgi çerçeveleri olmaya mahkûm
görünmektedirler.

Kaynakça

  • ARAT, Yeşim, 'Feminism and Islam: Considerations on the Journal Kadın ve Aile', Şirin Tekeli (ed.), Women in Modern Turkish Society. A Reader, Zed Books Ltd., ss.66-78.
  • BARLAS, Asma, "Beliveing Women" in Islam. Unreading Patriarchal Interpretations of the Qur'an, Austin: University ofTexas Press, 2002.
  • BRUCE, Steve, Fundamentalism, Cambridge; Maiden, Mass.:Polity Press, 2000.
  • CASANOVA, Jose, Public Religions in the Modern World, Chicago: Chicago Univ. Press, 1994.
  • JOHNSTONE, Ronald L. Religion in Society: A Socio­logy of Religion, New Jersey: Prentice Hali, 1997.
  • KANDİYOTI, Deniz, 'Contemporaıy Feminist Scholars­hip and Middlc East Studies', Deniz Kandiyoti (ed.), Gen­ dering the Middle East. Emerging Perspectives, I. B. Tauris Publishers, 1996, ss.1-27. MC GUJRE, Meredith, Religion in Social Context, 2'th ed., Belmont, Calif .: Wadsworth Publishing Company, 1987.
  • MERNISSI, Fatıma, 'Feminity as Subversion: Reflections on the Muslim Concept of Nushuz', Women's Rebellion and Islamic Memory, London & New Jersey: Zed Books, 1996, ss. l 09- I 20.
  • MOJAB, Shahrzad, 'Theorizing the Politics oflslamic Feminism', Feminist Review, no.69 (Winter-2001), ss.124- 146.
  • PUTTICK, Elizabeth, 'Women in New Religious Movements', Bıyan Wilson, Jamie Cresswell (eds.) New Reli­ gious Movements. Challenge and Response, London and New York, Routledge, 1999, ss.143-162.
  • RAMAZANOGLU, Caroline, Feminism and the Contradictions of Oppression, London and New York: Rout­ ledge, 1989.
  • REED, Betsy (ed.), Nothing Sacred. Women Respond to Religious Fundamentalism and Terror, New york: Thunder's Mouth Press, Nation Books, 2002.
  • EL-SAADAWI, Nawal, 'Women and Islam', The Nawal EI-Saadawi Reader, London and New York: Zed Books, 1997.
  • SERED, Susan, Priestess, Mother, Sacred Sister, New York: Oxford University Press, 1994.
  • STOWASSER, Barbara Freyer, 'Religious Ideology, Women, and the Family: The Islamic Paradigm', B. Stowas­ ser, ed, The Islamic lmpulse, Croomhelm, Lon­ don&Sydney, 1987.
  • THE HOLY BIBLE, Thomas Nelson and Sons Ltd. 1952.
  • TUKSAL, Hidayet Şefkatli, Kadın Karşıtı Söylemin İs­ lam Geleneğindeki İzdüşümleri, Ankara: Kitabiyat 2000.
Yıl 2009, Sayı: 12, 15 - 21, 30.03.2009

Öz

Kaynakça

  • ARAT, Yeşim, 'Feminism and Islam: Considerations on the Journal Kadın ve Aile', Şirin Tekeli (ed.), Women in Modern Turkish Society. A Reader, Zed Books Ltd., ss.66-78.
  • BARLAS, Asma, "Beliveing Women" in Islam. Unreading Patriarchal Interpretations of the Qur'an, Austin: University ofTexas Press, 2002.
  • BRUCE, Steve, Fundamentalism, Cambridge; Maiden, Mass.:Polity Press, 2000.
  • CASANOVA, Jose, Public Religions in the Modern World, Chicago: Chicago Univ. Press, 1994.
  • JOHNSTONE, Ronald L. Religion in Society: A Socio­logy of Religion, New Jersey: Prentice Hali, 1997.
  • KANDİYOTI, Deniz, 'Contemporaıy Feminist Scholars­hip and Middlc East Studies', Deniz Kandiyoti (ed.), Gen­ dering the Middle East. Emerging Perspectives, I. B. Tauris Publishers, 1996, ss.1-27. MC GUJRE, Meredith, Religion in Social Context, 2'th ed., Belmont, Calif .: Wadsworth Publishing Company, 1987.
  • MERNISSI, Fatıma, 'Feminity as Subversion: Reflections on the Muslim Concept of Nushuz', Women's Rebellion and Islamic Memory, London & New Jersey: Zed Books, 1996, ss. l 09- I 20.
  • MOJAB, Shahrzad, 'Theorizing the Politics oflslamic Feminism', Feminist Review, no.69 (Winter-2001), ss.124- 146.
  • PUTTICK, Elizabeth, 'Women in New Religious Movements', Bıyan Wilson, Jamie Cresswell (eds.) New Reli­ gious Movements. Challenge and Response, London and New York, Routledge, 1999, ss.143-162.
  • RAMAZANOGLU, Caroline, Feminism and the Contradictions of Oppression, London and New York: Rout­ ledge, 1989.
  • REED, Betsy (ed.), Nothing Sacred. Women Respond to Religious Fundamentalism and Terror, New york: Thunder's Mouth Press, Nation Books, 2002.
  • EL-SAADAWI, Nawal, 'Women and Islam', The Nawal EI-Saadawi Reader, London and New York: Zed Books, 1997.
  • SERED, Susan, Priestess, Mother, Sacred Sister, New York: Oxford University Press, 1994.
  • STOWASSER, Barbara Freyer, 'Religious Ideology, Women, and the Family: The Islamic Paradigm', B. Stowas­ ser, ed, The Islamic lmpulse, Croomhelm, Lon­ don&Sydney, 1987.
  • THE HOLY BIBLE, Thomas Nelson and Sons Ltd. 1952.
  • TUKSAL, Hidayet Şefkatli, Kadın Karşıtı Söylemin İs­ lam Geleneğindeki İzdüşümleri, Ankara: Kitabiyat 2000.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Dosya-Araştırma
Yazarlar

İhsan Toker

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2009
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Sayı: 12

Kaynak Göster

ISNAD Toker, İhsan. “Dinler Ataerkil Yapılar mıdır Bir Çifte İmkanlılık Konusu Olarak Din Ve Kadın”. Eskiyeni 12 (Mart 2009), 15-21.
Eskiyeni  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır. | Sherpa Romeo