Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Mistakes in Writing Arabic among Turkish Students: On the Causes and the Ways to Solve

Yıl 2018, Sayı: 36, 89 - 98, 30.05.2018

Öz

Writing skills are one of the four
basic skills of language. As with other skills, writing skills are a language skill that needs to be addressed at
various levels. Writing skills
are generally
divided
into dependent writing and
independent writing. Both categories are subdivided into subcategories within themselves.
In this study, some mistakes that foreign language learners might fall
into the writing skill are discussed. Especially
funny ones were chosen and the
causes of these faults were emphasized. Some types of
exercises have  been given
in order to provide solutions 
to the mistakes that have
been made, and at the end of the study, some cues and remedies have been given about the funny mistakes that students made  on  the source
language and what
they actually mean.

Kaynakça

  • Aksan, D. (1998) Anlambilim-Anlambilim Konuları ve Türkçenin Anlambilimi, Ankara.
  • Aksan, D. (2000) Her Yönüyle Dil (Ana çizgileriyle Dilbilim), Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara.
  • Büyük Türkçe Sözlük, Türk Dil Kurumu, Komisyon.
  • Chastain, K. (1988) Developing Second-Language Skills-Theory and Practice Florida: HBJ. Özbay, M. (2005) Bir Dil Becerisi Olarak Dinleme Eğitimi, Ankara.
  • Doğan, C. (1989) Yabancı Dil Olarak Arapça Öğretim Metot ve Teknikleri, Ankara.
  • Özcan, M. (2007) Arapça Yazma Becerileri Öğretiminde İletişimsel Yaklaşım (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Doğan, D. M. (1987) Büyük Türkçe Sözlük, İstanbul. Hengirmen, M. Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri ve Tömer Yöntemi.
  • el-Hûlî, M. A. (2000) Arapça Öğretim Metodları, Çev: Cihaner Akçay, Ankara. İşler, E. (2002) Nüsha, Karşıtsal Çözümleme ve Arapça Öğretimi.
  • İşler, E. (2003) Nüsha, Arapça ve Türkçede Zamanlar- Karşıtsal Çözümleme. Uğur, N. (2003) Anlambilim-Sözcüğün Anlam Açılımı, İstanbul.

Yazma Becerisi Çerçevesinde Arapça Öğrenen Türk Öğrencilerin Yaptıkları Dil Hataları: Sebepler ve Çözüm Önerileri

Yıl 2018, Sayı: 36, 89 - 98, 30.05.2018

Öz

Yazma becerisi,
dilin
dört temel becerisinden
biridir. Diğer becerilerde 
olduğu  gibi yazma becerisi de çeşitli seviyelerde ele alınması
gereken
bir dil  becerisidir. Yazma becerisi genellikle
bağımlı yazma
ve bağımsız yazma olarak ikiye  ayrılır. Her  iki kategori
de kendi içerisinde alt kategorilere ayrılmaktadır.
Bu çalışmada, yabancı dil öğrenenlerin yazma becerisinde
düşebilecekleri bazı hatalar üzerinde durulmu
ş- tur. Özellikle söz konusu hatalardan
komik olanlar seçilmiş ve bu  hataların nedenle- ri
vurgulanmıştır. Yapılan hatalara çözüm üretmek amacıyla bazı egzersiz türleri
v
e- rilmiştir.
Çalışmanın sonunda
öğrencilerin kaynak dilde yaptıkları komik hatalar ve aslında ne demek istedikleri üzerinde durulmuştur.

Kaynakça

  • Aksan, D. (1998) Anlambilim-Anlambilim Konuları ve Türkçenin Anlambilimi, Ankara.
  • Aksan, D. (2000) Her Yönüyle Dil (Ana çizgileriyle Dilbilim), Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara.
  • Büyük Türkçe Sözlük, Türk Dil Kurumu, Komisyon.
  • Chastain, K. (1988) Developing Second-Language Skills-Theory and Practice Florida: HBJ. Özbay, M. (2005) Bir Dil Becerisi Olarak Dinleme Eğitimi, Ankara.
  • Doğan, C. (1989) Yabancı Dil Olarak Arapça Öğretim Metot ve Teknikleri, Ankara.
  • Özcan, M. (2007) Arapça Yazma Becerileri Öğretiminde İletişimsel Yaklaşım (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Doğan, D. M. (1987) Büyük Türkçe Sözlük, İstanbul. Hengirmen, M. Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri ve Tömer Yöntemi.
  • el-Hûlî, M. A. (2000) Arapça Öğretim Metodları, Çev: Cihaner Akçay, Ankara. İşler, E. (2002) Nüsha, Karşıtsal Çözümleme ve Arapça Öğretimi.
  • İşler, E. (2003) Nüsha, Arapça ve Türkçede Zamanlar- Karşıtsal Çözümleme. Uğur, N. (2003) Anlambilim-Sözcüğün Anlam Açılımı, İstanbul.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Erdinç Doğru Bu kişi benim 0000-0002-1601-8008

Yayımlanma Tarihi 30 Mayıs 2018
Gönderilme Tarihi 30 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 36

Kaynak Göster

ISNAD Doğru, Erdinç. “Yazma Becerisi Çerçevesinde Arapça Öğrenen Türk Öğrencilerin Yaptıkları Dil Hataları: Sebepler Ve Çözüm Önerileri”. Eskiyeni 36 (Mayıs 2018), 89-98.
Eskiyeni  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır. | Sherpa Romeo