Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Expectations of Institutional Administrators Working in the Ministry of National Education from the Graduates of the Faculty of Theology: Sample of Erzincan City

Yıl 2021, Cilt: 8 Sayı: 2, 258 - 283, 23.09.2021
https://doi.org/10.51702/esoguifd.956109

Öz

The aim is to determine the level of satisfaction and expectations of the school administrators, who work under the same directorate as the directors of Erzincan Provincial Directorate of National Education, from the religious culture and ethics teachers who are graduates of the faculty of theology in their institutions. The data were obtained from a total of 73 institution administrators working in Erzincan Provincial Directorate of National Education in the 2019-2020 academic year. Erzincan Binali Yıldırım University external stakeholder survey was used as a means of collecting data. As a result, it shows that the vocational skills gained to the graduates of the faculty of theology are sufficient, the institution administrators of Erzincan Provincial Directorate of National Education are satisfied with the teachers working in their institutions and meet their expectations.

Kaynakça

  • Aşıkoğlu, Nevzat Yaşar. “İlahiyat Fakültelerinin Eğitim Öğretime Katkıları ve Kaliteye Yolculuk”. Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 9/1 (15 Haziran 2005), 1-10.
  • Ayhan, Halis. “İlahiyat Fakültesi”. Dini Araştırmalar Dergisi 17 (1999), 19-39.
  • Gül, Ali Rıza. “Yüksek Din Eğitimi Kurumlarında Değişim ve Yenilenmenin Gerekçeleri”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 3/5 (15 Aralık 2016), 7-38.
  • Karasar, Niyazi. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 23. Basım, 2012.
  • Kaymakcan, Recep vd. “Paydaşlarına Göre İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) Programının Değerlendirilmesi”. Değerler Eğitimi Dergisi 11/26 (01 Aralık 2013), 71-110.
  • Korkmaz, Mehmet. “İlahiyat Fakültelerinin Yaygın Din Eğitimi Yeterlikleri: Eğitim-Öğretim Alanı”. Değerler Eğitimi Dergisi 10/24 (01 Aralık 2012), 127-146.
  • Korukçu, Adem. “İlahiyat Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Yaygın Din Eğitimine Bakışları”. Değerler Eğitimi Dergisi 9/21 (01 Haziran 2011), 55-97.
  • Korukçu, Adem. “Yaygın Din Eğitiminde İlahiyat Fakültelerinin Yeri ve Önemi”. Değerler Eğitimi Dergisi 8/20 (01 Aralık 2010), 99-120.
  • Okumuş, Ejder. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Problemleri - Dicle Üniversitesi Örneği -”. Değerler Eğitimi Dergisi 5/13 (01 Haziran 2007), 59-94.
  • Osmanoglu, Cemil - Korkmaz, Mehmet. “Öğrencilerine Göre İdeal İlahiyat Fakültesi Öğrencisinin Nitelikleri ve Bunların İlahiyat Eğitimiyle İlişkisi”. Değerler Eğitimi Dergisi 16/36 (2018), 119-178.
  • Özbek, Abdullah. “İlahiyat fakültelerinde ilmî araştırma zihniyetinin geliştirilmesi.” 45-53. Samsun: Ondokuz Mayıs Ünv. İlahiyat Fakültesi Yayınları, 1988.
  • Özdemi̇r, Saadettin. “Diyanet Hizmetleri Açısından İlahiyat Fakültesi Program(lar)ı”. Din ve Bilim - Muş Alparslan Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi 2/1 (30 Haziran 2019), 1-25.
  • Özenç, Ali. “Son Sınıf Öğrencilerine Göre Beklentileri Karşılama ve Mesleki Hayata Hazırlamada İlahiyat Fakültelerinde Eğitim (Dicle Üniversitesi Örneği)”. International Journal of Kurdish Studies 3/1 (25 Ocak 2017), 1-30. https://doi.org/10.21600/ijoks.288954
  • Şentürk, Habil. “İlahiyatçıların Eğitim-Öğretimle İlgili (Mesleki) Genel Problemleri”. 114-119. Samsun: Ondokuz Mayıs Ünv. İlahiyat Fakültesi Yayınları, 1988.
  • Tunç, Cihat. “Din Hizmetlerinde Görev Alacak İlahiyat Fakültesi Mezunlarının Yetiştirilmesi ve Sorunları. Türkiye’de Yüksek Din Eğitiminin Sorunları”. Isparta, 2004.
  • Turan, İbrahim. “Din Görevlilerinin Mesleki Yeterlilikleri”. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi 13/3 (01 Haziran 2013), 47-73.
  • Ünal, Yavuz. “Modern Dönemde İlahiyat Eğitimi: Müfredat ve Yöntem Tartışmaları Üzerine Bir Değerlendirme”. 19-32. Samsun: Ondokuz Mayıs Ünv. İlahiyat Fakültesi Yayınları, 2010.
  • Üzümcü, Muzaffer. “İlahiyat Fakülteleri Felsefe ve Din Bilimleri Bölümlerinde Akademik Yapılanma ve Lisansüstü Eğitim Üzerine Bir Değerlendirme”. Mevzu – Sosyal Bilimler Dergisi 3 (15 Mart 2020), 167-192. https://doi.org/10.5281/zenodo.3710818
  • Varış, Fatma. “Üniversitenin Değişen Fonksiyonu ve Birkaç Sorun”. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 7/1 (12 Eylül 2019), 345-360. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000416
  • Zümrüt, Osman. “İlahiyat Fakültesi Mezunu (İlahiyatçı) Sorumluluğu”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 23/23 (01 Haziran 2007), 9-22. https://doi.org/10.17120/omuifd.08699

Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Kurum Yöneticilerinin İlahiyat Fakültesi Mezunlarından Beklentileri: Erzincan İli Örneği

Yıl 2021, Cilt: 8 Sayı: 2, 258 - 283, 23.09.2021
https://doi.org/10.51702/esoguifd.956109

Öz

Amaç, Erzincan İl Milli Eğitim Müdürlüğü Yöneticileri ile aynı müdürlüğe bağlı olarak görev yapan Okul yöneticilerinin, kurumlarında görev yapan ilahiyat fakültesi mezunu din kültürü ahlak bilgisi öğretmenlerinden memnuniyet düzeylerini ve beklentilerini tespit etmektir. Veriler 2019-2020 eğitim – öğretim yılında Erzincan İl Milli Eğitim Müdürlüğünde görev yapan toplam 73 kurum yöneticisinden elde edilmiştir. Veri toplama aracı olarak, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi dış paydaş anketi kullanılmıştır. Bulgular, ilahiyat fakültesi mezunlarına kazandırılan mesleki becerilerin yeterli olduğu, Erzincan İl Milli Eğitim Müdürlüğü kurum yöneticilerinin kurumlarında çalışan DKAB öğretmenlerinden memnun oldukları ve beklentilerini karşıladığını göstermektedir.

Kaynakça

  • Aşıkoğlu, Nevzat Yaşar. “İlahiyat Fakültelerinin Eğitim Öğretime Katkıları ve Kaliteye Yolculuk”. Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 9/1 (15 Haziran 2005), 1-10.
  • Ayhan, Halis. “İlahiyat Fakültesi”. Dini Araştırmalar Dergisi 17 (1999), 19-39.
  • Gül, Ali Rıza. “Yüksek Din Eğitimi Kurumlarında Değişim ve Yenilenmenin Gerekçeleri”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 3/5 (15 Aralık 2016), 7-38.
  • Karasar, Niyazi. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 23. Basım, 2012.
  • Kaymakcan, Recep vd. “Paydaşlarına Göre İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) Programının Değerlendirilmesi”. Değerler Eğitimi Dergisi 11/26 (01 Aralık 2013), 71-110.
  • Korkmaz, Mehmet. “İlahiyat Fakültelerinin Yaygın Din Eğitimi Yeterlikleri: Eğitim-Öğretim Alanı”. Değerler Eğitimi Dergisi 10/24 (01 Aralık 2012), 127-146.
  • Korukçu, Adem. “İlahiyat Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Yaygın Din Eğitimine Bakışları”. Değerler Eğitimi Dergisi 9/21 (01 Haziran 2011), 55-97.
  • Korukçu, Adem. “Yaygın Din Eğitiminde İlahiyat Fakültelerinin Yeri ve Önemi”. Değerler Eğitimi Dergisi 8/20 (01 Aralık 2010), 99-120.
  • Okumuş, Ejder. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Problemleri - Dicle Üniversitesi Örneği -”. Değerler Eğitimi Dergisi 5/13 (01 Haziran 2007), 59-94.
  • Osmanoglu, Cemil - Korkmaz, Mehmet. “Öğrencilerine Göre İdeal İlahiyat Fakültesi Öğrencisinin Nitelikleri ve Bunların İlahiyat Eğitimiyle İlişkisi”. Değerler Eğitimi Dergisi 16/36 (2018), 119-178.
  • Özbek, Abdullah. “İlahiyat fakültelerinde ilmî araştırma zihniyetinin geliştirilmesi.” 45-53. Samsun: Ondokuz Mayıs Ünv. İlahiyat Fakültesi Yayınları, 1988.
  • Özdemi̇r, Saadettin. “Diyanet Hizmetleri Açısından İlahiyat Fakültesi Program(lar)ı”. Din ve Bilim - Muş Alparslan Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi 2/1 (30 Haziran 2019), 1-25.
  • Özenç, Ali. “Son Sınıf Öğrencilerine Göre Beklentileri Karşılama ve Mesleki Hayata Hazırlamada İlahiyat Fakültelerinde Eğitim (Dicle Üniversitesi Örneği)”. International Journal of Kurdish Studies 3/1 (25 Ocak 2017), 1-30. https://doi.org/10.21600/ijoks.288954
  • Şentürk, Habil. “İlahiyatçıların Eğitim-Öğretimle İlgili (Mesleki) Genel Problemleri”. 114-119. Samsun: Ondokuz Mayıs Ünv. İlahiyat Fakültesi Yayınları, 1988.
  • Tunç, Cihat. “Din Hizmetlerinde Görev Alacak İlahiyat Fakültesi Mezunlarının Yetiştirilmesi ve Sorunları. Türkiye’de Yüksek Din Eğitiminin Sorunları”. Isparta, 2004.
  • Turan, İbrahim. “Din Görevlilerinin Mesleki Yeterlilikleri”. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi 13/3 (01 Haziran 2013), 47-73.
  • Ünal, Yavuz. “Modern Dönemde İlahiyat Eğitimi: Müfredat ve Yöntem Tartışmaları Üzerine Bir Değerlendirme”. 19-32. Samsun: Ondokuz Mayıs Ünv. İlahiyat Fakültesi Yayınları, 2010.
  • Üzümcü, Muzaffer. “İlahiyat Fakülteleri Felsefe ve Din Bilimleri Bölümlerinde Akademik Yapılanma ve Lisansüstü Eğitim Üzerine Bir Değerlendirme”. Mevzu – Sosyal Bilimler Dergisi 3 (15 Mart 2020), 167-192. https://doi.org/10.5281/zenodo.3710818
  • Varış, Fatma. “Üniversitenin Değişen Fonksiyonu ve Birkaç Sorun”. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 7/1 (12 Eylül 2019), 345-360. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000416
  • Zümrüt, Osman. “İlahiyat Fakültesi Mezunu (İlahiyatçı) Sorumluluğu”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 23/23 (01 Haziran 2007), 9-22. https://doi.org/10.17120/omuifd.08699
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Zeki Göksu 0000-0003-0875-2226

Hülya Güven 0000-0002-1384-8794

Yayımlanma Tarihi 23 Eylül 2021
Gönderilme Tarihi 22 Haziran 2021
Kabul Tarihi 22 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

ISNAD Göksu, Mehmet Zeki - Güven, Hülya. “Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Kurum Yöneticilerinin İlahiyat Fakültesi Mezunlarından Beklentileri: Erzincan İli Örneği”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 8/2 (Eylül 2021), 258-283. https://doi.org/10.51702/esoguifd.956109.

Creative Commons Lisansı

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ESOGUIFD) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.