Bu çalışmada online kıyafet mağazalarındaki elektronik hizmet kalitesi, sadakat, sözlü ve elektronik olmak üzere ağızdan ağıza iletişim ilişkisini açıklayan model kurulacaktır. Online kıyafet alışverişi yapmış 313 kişinin anket sonuçlarına göre çalışmadaki ifadelerin kaç tane değişken oluşturacağını kapsayan keşfedici faktör analizi, kurulan hipotezleri test etmek için de doğrulayıcı faktör analizi ve yapısal eşitlik modeli kullanılmıştır. Elektronik hizmet kalitesinin sadakati pozitif yönde etkilediği diğer taraftan sözlü ağızdan ağıza iletişimin şiddetini negatif yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca sadakatin tüm ağızdan ağıza değişkenlerini pozitif yönde etkilediği sonucuna varılmıştır.
Elektronik hizmet kalitesi sadakat sözlü ağızdan ağıza iletişim elektronik ağızdan ağıza iletişim
In this study, a model that explains the relationship between electronic service quality, loyalty, oral and electronic word of mouth communication will be established in online clothing stores. Exploratory factor analysis covering how many variables will be created by the expressions in the study was used. Also confirmatory factor analysis and structural equation modeling were used to test the hypotheses according to the survey results of 313 people who shopped for clothes online. It was concluded that the electronic service quality affects loyalty positively, on the other hand, it negatively affects the severity of oral word-of-mouth communication. In addition, it was concluded that loyalty positively affected all word of mouth variables.
Electronic service quality loyalty oral Word of mouth electronic Word of mouth
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2022 |
Gönderilme Tarihi | 23 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.