Bu çalışma, sağlık tüketicilerinin hastaneye yönelik imaj algılarının kurumsal sıfatlar aracılığı ile belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın verileri, Ankara ilinde bir eğitim ve araştırma hastanesinden hizmet alan hasta veya hasta yakınlarına uygulanan anket yoluyla toplanmıştır. Kurum imajı algısını ölçmek için Karaosmanoğlu (2006)’nun “kurum imajı” anketi; kurumsal sıfatları belirlemek için ise literatür taraması sonucu araştırmacı tarafından belirlenen ve 10 adet sıfattan oluşan anket formu kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, sağlık tüketicilerinin kurum imajı ortalaması, ortalamanın üzerinde bulunmuştur. Kurumsal sıfat ortalamalarına bakıldığında; “başarılı” sıfatının en yüksek ortalamaya sahip olduğu saptanmıştır. Kurumsal sıfatlar ile kurum imajı değişkenleri arasında yapılan regresyon analizi sonucunda ise; “lider, rekabetçi, modern, başarılı ve ilerici” sıfatlarının kurum imajının %59’unu açıkladığı belirlenmiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda, kurumlarının imajını geliştirmek isteyen sağlık yöneticilerine; diğer kurumlarla rekabet ederek liderlik vasfı göstermeleri, ilerici bir vizyon benimsemeleri, gelişen dış çevre koşullarına uyum sağlayarak modern bir kurum yapısına sahip olmaları ve temel faaliyet alanlarında başarılarını artırmaları önerilebilir.
Anahtar Kelimeler: Sağlık Tüketicisi, İmaj, Kurumsal İmaj, Kurumsal Sıfat, Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.