Araştırmada, okulların eğitim kaynakları incelenmiş ve eğitim kaynaklarının TEOG puanları üzerindeki etkisi belirlenmiştir. Araştırma, Burdur’da 66 ortaokul üzerinde yapılmıştır. Betimsel modeldeki araştırmada veriler, okul anketiyle toplanmıştır. Araştırmada, betimleyici ve çoklu regresyon analizleri kullanılmıştır. Analizler sonucunda, okulların finansman kaynaklarının büyük çoğunluğunun ailelerden toplanan bağışlardan elde edildiği, düşük TEOG ortalamasına sahip okullarda, öğretmen değişim hızının yüksek, rehber öğretmen bulunma ve derslerin okulun norm kadrolu branş öğretmenlerince yürütülme oranının düşük, deneyimsiz öğretmen oranının yüksek olduğu anlaşılmıştır. Okulların eğitsel kaynaklarının TEOG puanlarında yordayıcı olduğu, rehber öğretmen bulunmasının, Türkçe ve fen derslerinin okulun norm kadrolu branş öğretmenince verilmesinin TEOG ortalamalarında yüksek etkiye sahip olduğu saptanmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 2 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.