BibTex RIS Kaynak Göster

GİRİŞİMCİLİK BECERİLERİNİN FİRMA REKABETİNE ETKİSİNİN ELMAS MODELİ İLE İNCELENMESİ: TRA2 BÖLGESİNDEKİ İMALAT VE HİZMET İŞLETMELERİNDE BİR UYGULAMA

Yıl 2016, , 0 - 0, 25.01.2016
https://doi.org/10.17755/esosder.72960

Öz

Rekabet sürecinin yoğun olarak yaşandığı günümüz serbest piyasa ekonomilerinde, işletmelerin varlıklarını sürdürebilmeleri gün geçtikçe güçleşmeye başlamıştır. Özellikle bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler, bir yandan işletmelerin yapılarını etkilerken, diğer yandan daha bilinçli ve araştırıcı bir tüketici kesiminin oluşmasına neden olmuştur. Bu yeni anlayış içerisinde işletmelerin varlıklarını sürdürmeleri ve büyüyebilmeleri, teknolojik gelişmeleri yakından takip etmelerini ve mevcut yapılarını bu gelişmelere adapte etmelerini zorunlu kılmaktadır. Bu rekabet ortamında başarıyı elde etmek, müşteri odaklı bir anlayış ile birlikte, süreci iyi şekilde koordine eden, sistem içerisindeki parçaları birleştirebilme yeteneğine ve becerisine sahip olan girişimcilere olan ihtiyacı da beraberinde getirmektedir.

Bu çerçevede yapmış olduğumuz çalışmada, TRA2 bölgesini oluşturan Kars, Ardahan, Iğdır ve Ağrı illerinde faaliyette bulunan imalat ve hizmet işletmelerinin, sahip oldukları girişimcilik becerileri ve bu becerilerin firmaların rekabet sürecine olan etkileri incelenmiştir.  

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yunus Zengin

Mehmet Deniz

Yayımlanma Tarihi 25 Ocak 2016
Gönderilme Tarihi 24 Temmuz 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA Zengin, Y., & Deniz, M. (2016). GİRİŞİMCİLİK BECERİLERİNİN FİRMA REKABETİNE ETKİSİNİN ELMAS MODELİ İLE İNCELENMESİ: TRA2 BÖLGESİNDEKİ İMALAT VE HİZMET İŞLETMELERİNDE BİR UYGULAMA. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(56). https://doi.org/10.17755/esosder.72960

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.