Bu çalışmanın amacı, okul öncesi
öğretmenlerinin farklılıklara saygı eğitiminin çocuk üzerindeki etkileri, okul
öncesi eğitim programında farklılıklara saygı eğitiminin yeri, öğretmenlerin
sahip olması gereken nitelikler, kullandıkları yöntem ve teknikler, aile
katılımı çalışmaları ve değerlendirme yöntemleri hakkındaki görüşlerini incelemektir. Nitel desende
yürütülen çalışmada, 13 okul öncesi öğretmeniyle yarı-yapılandırılmış
görüşmeler yapılmıştır. Görüşmeler sonucunda elde edilen veriler içerik analizi
ve betimsel analiz yöntemleriiyle çözümlenmiştir. Çalışmanın sonucunda okul
öncesi öğretmenleri farklılıklara saygı kapsamında çocuklara en fazla empati
becerisi kazandırmayı amaçladıkları, okul öncesi eğitim programında
farklılıklara saygı eğitimi kapsamında uygulamalar ve kazanım-gösterge
örneklerine daha fazla yer verilmesi gerektiği, en çok drama ve oyun yöntemini
kullandıklarını ve eğitim sürecinde
çocuklara iyi model olmalarının gerektiği, aile katılım çalışmalarının önemli
olduğu ve değerlendirme sürecinde eksiklikler olduğu yönünde görüş bildirmişlerdir. Çalışmanın
sonuçları ilgili literatür ve bazı çalışmalar eşliğinde tartışılmış ve
ilerideki çalışmalara ışık tutması amacıyla çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 11 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.