Araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin eleştirel
düşünme eğilimlerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Adıyaman ili
Kâhta ilçesinde 2015-2016 eğitim öğretim yılında 8 ilköğretim okulunda görev
yapan 189 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma tarama modelinde betimsel bir
çalışmadır. Araştırmada, “California Eleştirel
Düşünme Eğilimi Ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin cronbach alfa güvenirlik katsayısı
.86 olarak bulunmuştur. Araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerinin eleştirel
düşünme eğilimlerinin düşük düzeyde olduğu sonucu çıkmıştır. Cinsiyet ve anne
eğitim düzeyinin eleştirel düşünme eğilimleri üzerinde anlamlı bir etkisinin
olmadığı saptanmıştır. Araştırmanın bir diğer sonucuna göre evli
öğretmenlerin bekâr öğretmenlere göre daha açık fikirli, sistematik ve doğruyu
arama konusunda eleştirel düşünme eğilimlerinin daha yüksek olduğu ortaya
çıkmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin mesleki
kıdemleri arttıkça daha analitik düşündükleri, daha açık fikirli oldukları ve
sistematik oldukları, doğruyu arama konusunda daha eğilimli oldukları
belirlenmiştir. Aynı zamanda büyük yerleşim yerlerinde çocukluğunu geçiren
öğretmenlerin analitik ve sistematik düşünme eğilimlerinin yüksek olduğu ve
daha çok kendine güvendikleri sonucu ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda araştırmaya
katılan öğretmenlerin eleştirel düşünme eğilimi üzerinde kitap okuma
alışkanlığının önemli bir etkisi olduğu tespit edilmiştir. Araştırmaya katılan
öğretmenlerin baba eğitim düzeyi azaldıkça daha analitik düşündükleri, daha
açık fikirli ve sistematik oldukları sonucu ortaya çıkmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.