Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MESLEKİ EĞİTİMDE ÖĞRENCİLERİN MOTİVASYONLARININ VE BEKLENTİLERİNİN İNCELENMESİ: HONAZ MESLEK YÜKSEKOKULU’NDA BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2018, , 938 - 948, 20.07.2018
https://doi.org/10.17755/esosder.326666

Öz

Öz



Bu çalışma Honaz
Meslek Yüksekokulu’nda okuyan öğrencilerinin motivasyonlarının ve
beklentilerinin ölçülmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmada Emin ZEYTİNOĞLU’nun
makalesinde kullandığı ölçekten esinlenerek 5’li Likert ölçeğine göre anket
düzenlenmiştir. İstatistiksel analizler, SPSS 20.0 kullanılarak hazırlanmıştır.
Yapılan araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin mesleki eğitimde
beklentilerinin ve motivasyonlarının genel olarak yüksek düzeyde olduğu tespit
edilmiştir. Bu durum öğrencilerin günümüzde daha çok bilinçlendiklerini ve ne
istediklerinin daha farkında olduğunu ortaya koymaktadır. Çalışmanın birinci
bölümünde konu ile ilgili giriş yapılmış ve ikinci bölümde motivasyon
kavramına, üçüncü bölümde eğitim kurumlarında öğrenci motivasyonuyla ilgili
literatür taramasına, dördüncü bölümde ise araştırmaya değinilmiştir. En son
bölümde sonuç ve değerlendirme yapılmıştır.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA ALPAR Reha (2011). Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemler, Ankara: Detay Yayıncılık. ALTINKURT, Y., YILMAZ,K. ve EROL, E.(2014). “Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Motivasyonları”, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1): 48-62. AMIN, Z., MASSIMILIANO, T., ENG, K.H.,SAMARASEKARA, D.D. ve HUAK C. Y.(2009). “Motivation, Study, Habits and Expectations of Medical Students in Singapore”, 51: 560-569 ARPAT, B. ve YEŞİL, Y. (2017). “Analyzing The Reasons Of Occupational Health And Safety Training Students’ Profession Choice: A Research At Pamukkale University – Honaz Vocational School”, European Scientific Journal, May 2017 Special Edition, http://eujournal.org/index.php/esj/issue/view/275. AYIK, A. ve ATAŞ, Ö. (2014). “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları İle Öğretme Motivasyonları Arasındaki İlişki”, Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, Uluslararası E-Dergi, 4(1): 25-43. DİNÇ, E. (2008). “Meslek Seçiminde Etkili Faktörlerin İncelenmesi: Meslek Yüksek Okulu- Muhasebe Programı Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(2):90-106. GÜRDOĞAN, A.(2012). “Öğrencilerin Eğitimde Motivasyon Düzeyleri: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Ortaca Meslek Yüksekokulu Örneği”,Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28 :149-164. KIDAK, L. ve AKSARAYLI, M. (2009). “Sağlık Hizmetlerinde Motivasyon Faktörleri”, Sosyal Bilimler, 7(1):75-94. KREJCIE R. J. ve D., W. MORGAN (1970). “Determining Sample Size For Research Activities”, Educational And Psychological Measurement, No:30. MOSCHIDIS, O., KOSTOGLOU, V. ve PAPATHANASIOU, J. (2013). “Identifying the Principal Factors Affecting the Selection of Higher Education Economical Studies in Greece”, Journal of Management Research, 5(2): 119-138. PEKTAŞ, M. ve KAMER, T. (2011). “Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(4): 829-850. SALYERS, V., CARSTON, C. S., DEAN, Y. ve LONDON, C. (2015). “Exploring the Motivations, Expectations, and Experiences of Students Who Study in Global Settings”, 5(4): 368-382. YILMAZ TAŞKIN, F., ŞEN TİRYAKİ, H. ve DEMİRKAYA, F. (2014). “Hemşirelerin ve Ebelerin Mesleklerini Algılama Biçimleri ve Gelecekten Beklentileri”, Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 3(1): 130-139. YÜREKLİ, E.ve KALFA, V.R.(2016). “Investigation of Professional Assertiveness Levels of Trainee Students; A FieldStudy in PAU Honaz Vocational School”, ISVET 2016 (International Symposium on Post-Secondary Vocational Educationand Training), 12-15.October.2016, Hitit University, Corum-Turkey. ZEYTİNOĞLU, E. (2012). “Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Motivasyonu ve Beklentileri Üzerine Bir Araştırma: Dumlupınar Üniversitesi Örneği”,Muhasebe ve Finansman Dergisi, 53:103-116. http://www.pau.edu.tr/kavdem/tr/sayfa/pau-ogrenci-verileri http://www.pau.edu.tr/kavdem/tr/sayfa/pau-ogrenci-verileri http://piyasarehberi.org/sozluk/isgucune-katilma-orani

ANALYZING MOTIVES AND EXPECTATIONS OF STUDENTS AT VOCATIONAL EDUCATION: A RESEARCH IN HONAZ VOCATIONAL SCHOOL

Yıl 2018, , 938 - 948, 20.07.2018
https://doi.org/10.17755/esosder.326666

Öz

Kaynakça

  • KAYNAKÇA ALPAR Reha (2011). Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemler, Ankara: Detay Yayıncılık. ALTINKURT, Y., YILMAZ,K. ve EROL, E.(2014). “Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Motivasyonları”, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1): 48-62. AMIN, Z., MASSIMILIANO, T., ENG, K.H.,SAMARASEKARA, D.D. ve HUAK C. Y.(2009). “Motivation, Study, Habits and Expectations of Medical Students in Singapore”, 51: 560-569 ARPAT, B. ve YEŞİL, Y. (2017). “Analyzing The Reasons Of Occupational Health And Safety Training Students’ Profession Choice: A Research At Pamukkale University – Honaz Vocational School”, European Scientific Journal, May 2017 Special Edition, http://eujournal.org/index.php/esj/issue/view/275. AYIK, A. ve ATAŞ, Ö. (2014). “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları İle Öğretme Motivasyonları Arasındaki İlişki”, Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, Uluslararası E-Dergi, 4(1): 25-43. DİNÇ, E. (2008). “Meslek Seçiminde Etkili Faktörlerin İncelenmesi: Meslek Yüksek Okulu- Muhasebe Programı Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(2):90-106. GÜRDOĞAN, A.(2012). “Öğrencilerin Eğitimde Motivasyon Düzeyleri: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Ortaca Meslek Yüksekokulu Örneği”,Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28 :149-164. KIDAK, L. ve AKSARAYLI, M. (2009). “Sağlık Hizmetlerinde Motivasyon Faktörleri”, Sosyal Bilimler, 7(1):75-94. KREJCIE R. J. ve D., W. MORGAN (1970). “Determining Sample Size For Research Activities”, Educational And Psychological Measurement, No:30. MOSCHIDIS, O., KOSTOGLOU, V. ve PAPATHANASIOU, J. (2013). “Identifying the Principal Factors Affecting the Selection of Higher Education Economical Studies in Greece”, Journal of Management Research, 5(2): 119-138. PEKTAŞ, M. ve KAMER, T. (2011). “Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(4): 829-850. SALYERS, V., CARSTON, C. S., DEAN, Y. ve LONDON, C. (2015). “Exploring the Motivations, Expectations, and Experiences of Students Who Study in Global Settings”, 5(4): 368-382. YILMAZ TAŞKIN, F., ŞEN TİRYAKİ, H. ve DEMİRKAYA, F. (2014). “Hemşirelerin ve Ebelerin Mesleklerini Algılama Biçimleri ve Gelecekten Beklentileri”, Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 3(1): 130-139. YÜREKLİ, E.ve KALFA, V.R.(2016). “Investigation of Professional Assertiveness Levels of Trainee Students; A FieldStudy in PAU Honaz Vocational School”, ISVET 2016 (International Symposium on Post-Secondary Vocational Educationand Training), 12-15.October.2016, Hitit University, Corum-Turkey. ZEYTİNOĞLU, E. (2012). “Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Motivasyonu ve Beklentileri Üzerine Bir Araştırma: Dumlupınar Üniversitesi Örneği”,Muhasebe ve Finansman Dergisi, 53:103-116. http://www.pau.edu.tr/kavdem/tr/sayfa/pau-ogrenci-verileri http://www.pau.edu.tr/kavdem/tr/sayfa/pau-ogrenci-verileri http://piyasarehberi.org/sozluk/isgucune-katilma-orani
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yeliz Yeşil 0000-0003-1638-104X

Murat Tokbaş Bu kişi benim 0000-0001-8744-6619

Yayımlanma Tarihi 20 Temmuz 2018
Gönderilme Tarihi 4 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Yeşil, Y., & Tokbaş, M. (2018). MESLEKİ EĞİTİMDE ÖĞRENCİLERİN MOTİVASYONLARININ VE BEKLENTİLERİNİN İNCELENMESİ: HONAZ MESLEK YÜKSEKOKULU’NDA BİR ARAŞTIRMA. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(67), 938-948. https://doi.org/10.17755/esosder.326666

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.