Öz
Bu çalışmanın amacı; muhasebe meslek elemanı adaylarının meslek etiği algı özelliklerinin demografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymaktır.
Araştırma evrenini 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılında Kocaeli Üniversitesi, Gazanfer Bilge MYO, Muhasebe ve Vergi Bölümüne kayıtlı 1. Ve 2. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma da yüz yüze anket yöntemi ile elde edilen veriler SPSS 16 ile analiz edilmiştir. Verilerinin analizinde Mann Wtihney U testi, Kruskal Wallis Testi ve TamhaneT2 testi uygulanmıştır.
Araştırma sonuçlarını şöylece belirtmek mümkündür:
• Cinsiyet’e göre Dürüstlük İlkesi, Gizlilik ilkesi ve Mesleki Davranış İlkesi algıları farklılık göstermektedir. Dürüstlük İlkesi, Gizlilik ilkesi ve Mesleki Davranış İlkesi algıları açısından kadınların algı ortalamalarının erkeklerden daha yüksek olduğunu söylemek mümkündür. Tarafsızlık ilkesi ve Mesleki Yeterlilik ve Özen ilkesi algısı cinsiyete göre farklılık arz etmemektedir.
• Yaş’a göre, liseden mezun olunan program türüne göre, eğitim görülen sınıf türüne göre ve staj durumuna göre Dürüstlük İlkesi, Gizlilik ilkesi ve Mesleki Davranış İlkesi, Tarafsızlık ilkesi ve Mesleki Yeterlilik ve Özen ilkesi algıları farklılık göstermemektedir.
• Mezun olunan lise türüne göre Dürüstlük İlkesi algısı farklılık göstermekteyken, Tarafsızlık ilkesi, Mesleki Yeterlilik ve Özen ilkesi, Gizlilik ilkesi ve Mesleki Davranış İlkesi algısı farklılık göstermemektedir