Bu araştırmanın amacı; içerisinde toplam
1650 ninni bulunduran “Türk Ninnileri”
adlı kitapta yer alan ninnilerde, MEM’in Okul Öncesi Değerler Eğitimi
Yönergesi’nde yer alan değerlerden hangi değerlerin yer aldığı ve bu değerlerin
hangi sıklıkla kullanıldığını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda kitapta yer
alan toplam 1650 ninni, okul öncesi eğitimde kazandırılması amaçlanan 8 değere
göre incelenmiştir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır.
Veriler, doküman incelemesi yoluyla incelenmiş olup; içerik analizi yolu ile çözümlenmiştir.
Ayrıca frekans analizi yoluyla da hangi değere ne kadar yer verildiği saptanmış,
bulgulara tablo halinde yer verilmiştir. Sonuç olarak, incelenen ninnilerde 492
kez değer vurgusunun yapıldığı ve en fazla sorumluluk ve çalışkanlık değerine atıfta
bulunan örneklere rastlanmıştır. Sorumluluk ve çalışkanlık değerini,
vatanseverlik, kardeşlik ve birlikte yaşama kültürü, vefa, nezaket ve görgü
kuralları, cömertlik ve kanaatkarlık ve liyakat ve sadakat değerleri takip
etmiştir. “Türk Ninnileri” kitabında vurgulanan sorumluluk ve çalışkanlık,
vatanseverlik, kardeşlik ve birlikte yaşama kültürü ve nezaket ve görgü
kuralları değerlerinde yapılan vurguların, toplam değer vurgularının yaklaşık
%91’ ini oluşturduğu görülmüştür. Diğer değerlere yapılan vurguya kıyasla
bakıldığında bu dört değer vurgusuyla diğer değerlerin vurgusu arasında oldukça
fark bulunmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 12 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.