Responsibility is a skill that can be learned. From
very young ages, children can gain responsibilities by giving them
responsibilities appropriate to their age and abilities, giving them the
opportunity to see the results of their work. The purpose of this study is to
have primary school students make various projects and reveal the changes in
their views on their sense of responsibility. The case study (case study) which
is one of the qualitative research methods was used in the research. The data
were collected through interview form developed by the researcher in accordance
with qualitative research techniques. A descriptive analysis approach was used
in the analysis of the collected qualitative data. As a result of the research,
it was seen that the projects made contributed positively to the sense of
responsibility of the students and the students felt themselves responsible for
the project.
Sorumluluk
duygusu, öğrenilebilen bir beceridir. Çok küçük yaşlardan itibaren çocuklara
yaşlarına ve yeteneklerine uygun sorumluluklar vererek, yaptıklarının
sonuçlarını görme fırsatları sağlayarak sorumluluk duygusu kazandırılabilir. Bu
çalışmanın amacı, ilkokul öğrencilere çeşitli projeler yaptırarak, onların
sorumluluk duygusuna yönelik görüşlerindeki değişimleri ortaya çıkarmaktır. Araştırmada nitel araştırma
yöntemlerinden birisi olan durum araştırması (örnek olay) kullanılmıştır. Araştırmada
veriler, nitel araştırma tekniklerine uygun olarak araştırmacı tarafından
geliştirilen, görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Toplanan nitel verilerin
analizinde betimsel analiz yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda,
yaptırılan projelerin öğrencilerin sorumluluk alma duygusuna olumlu yönde katkı
sağladığı ve öğrencilerin proje yaparken kendilerini sorumlu hissettikleri
görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.