The study aims to understand the
participation status of the university students in the protest activities
defined as digital or social activism, which are organized commonly through
social media. The survey, in which the participants are asked whether they are
participating to various protest activities that starts online and are
delivered offline, was applied to 302 individuals in Nigde Omer Halisdemir
University. The study results deduced out of testing 5 hypothesis in total
showed that online activities have small effects on reality. The reactions are
limited to subscribing or likes, and 80% of the students, that is 4 out of 5
students, do not participate in these physical offline activities.
Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin djital ya da
online activism olarak tanımlanan ve yoğunlukla sosyal medya üzerinden
gerçekleştirilen protesto eylemlerine katılım durumlarını anlamaya yöneliktir.
Öğrencilere çevrimiçinden çevrimdışına yani online’dan dış çevre’ye doğru giden
bir yelpazede çeşitli protesto aktivitelerine katılıp katılmayacaklarının
sorulduğu anket Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’nde 302 kişiye
uygulanmıştır. Toplam 5 hipotezin test edildiği çalışma sonuçları sanal
eylemlerin gerçek yaşama etkilerinin sınırlı olduğunu göstermiştir.
Öğrencilerin tepkileri bir gruba üye olmak ya da bir sayfayı beğenmekle sınırlı
kalmakta öğrencilerin neredeyse %80’i yani her 5 öğrencinin 4’ü fiziksel bir
çaba gerektiren dış çevredeki aktivitelere katılmamaktadır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.