This research investigates parents' reasons to switch
from home-based to center-based child care as well as their reasons to choose
the
current center-based child care. It also examines aspects of current
center-based child care that parents like and expect to be improved. A total of
19 parents were interviewed through semi-structured interviews. All parents
indicated that their children had been in home-based child care, cared by a
relative or non-relative adult, until they started using the current
center-based care. Parents expressed that the most important reasons for them
to switch the center-based care were to make sure that their children are happy
and socialized and get better early childhood education. They preferred the
current center-based care because it is located conveniently, reliable, affordable, and/or suggested
by others. Parents liked that teachers are available to communicate about their
children, and they approach to their children with love and care. They also
liked the variety of social and educational activities and flexibility of
participating in those activities. Parents desired their children to have more
individualized education and more physical activities, the center to be more
home-like, and to receive more information about their children's daily
activities.
Early childhood Education Preschool Parent’s Views Qualitative Methodology
Bu
çalışmada, ailelerin çocukları için bakım türü olarak kurum bakımını tercih
nedenleri, kurumu seçerken gözönünde bulundurdukları özellikler ve kurumun
memnun oldukları ve geliştirilmesini istedikleri yönleri incelenmiştir. Nitel
araştırma yöntemi uygulanarak, ebeveynlerle yapılan görüşmelerle okul öncesi
eğitim kurumuna yönelik ihtiyaç, beklenti ve kurum seçme kriterlerinin tespit
edilmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya katılan 19 ebeveyn ile mülakat yapılmış ve
yarı yapılandırılmış görüşme tekniği uygulanmıştır. Ebeveynlerin tamamı çocuk
kreşe başlayıncaya kadar çocuğun kendi evinde veya bakan kişinin evinde,
anneanne/babaanne, akraba olmayan bir bakıcı, veya anneanne/babaanne desteği
ile akraba olmayan bir bakıcı tarafından bakıldığını ve kurum temelli bakıma
geçme sebeplerinin çocuklarının mutlu olması, sosyalleşmesi ve iyi bir eğitim
alması olduğunu ifade etmişlerdir. Mevcut kreşi seçmelerinin en önemli sebebi
kreşin yakınlığı ve güvenilirliği olmuş, bunu kreşin fiyatının uygunluğu ve
kendilerinin veya tanıdıklarının tavsiyeleri takip etmiştir. Ebeveynler, en çok
öğretmenlerin ilgi, yaklaşım ve ulaşılabilirliğinden memnun olmuşlar; ayrıca
kreşteki eğitim faaliyetlerinden ve sosyal faaliyetlerin çeşitliliği ve
faaliyetlere katılımda esneklikten hoşlanmıştır. Ebeveveynler mevcut kreşten
beklentileri arasında eğitimin bireyselleştirilmesi, kreşin ev ortamına benzer
bir ortam olması, içeride ve dışarıda daha çok oyun ve hareket sağlanması, ve
bilgilendirme ön plana çıkmıştır.
OKUL ÖNCESİ DÖNEM EBEVEYN GÖRÜŞLERİ KREŞ TERCİH SEBEPLERİ KREŞTEN BEKLENTİLER
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 12 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.