Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE INTERACTION OF COLLAGE-PRINTMAKING IN MAX ERNST ART

Yıl 2018, , 1666 - 1674, 24.10.2018
https://doi.org/10.17755/esosder.419732

Öz

This work is based on examining and comparing the relationship between
Max Ernst's combination of two different disciplines, his use of various
materials, techniques and methodology with his own artistic intentions. In this
context, under the artistic influence of the period in which the works were
produced, the relationship between the painting, collage and printmaking
techniques as well as the efforts to keep the intellectual-artistic consistency
-necessary for creating the required plastic effect- are examined. As a
result of the research, it has been determined that there is a consistent
interaction between the artist's synthesis of the social, scientific and artistic
conditions of the time and his applications including his multidisciplinary
works.

Kaynakça

  • Lynton,N., “Modern Sanatın Öyküsü”, Çev. Cevat Çapan- Sadi Öziş, Remzi Kitabevi, 1. Basım, İsatnbul 1982 Otomatizm, http://www.tate.org.uk/learn/online-resources/glossary/a/automatismPasseron,R., “Sürrealizm Sanat Ansiklopedisi”, çev. Sezer Tansuğ, Remzi Kitabevi, 2. Basım, İstanbul 1991 Zur Loye, T. P., “Hıstory Of A Natural Hıstory: Max Ernst's Hıstoıre Naturelle”, Frottage, And Surrealıst Automatısm, Department of Art History and the Graduate School of the University of Oregon, 2010, USA

MAX ERNST SANATINDA KOLAJRESİM-BASKIRESİM ETKİLEŞİMİ

Yıl 2018, , 1666 - 1674, 24.10.2018
https://doi.org/10.17755/esosder.419732

Öz

Bu çalışmanın amacı, Max
Ernst’in sanat kariyerinin yegane üretim alanı olan resimlerinde, esasen farklı
disiplinlere ait kabul edilen iki disiplini kombine etmesi ve bu kombinasyonda
belirleyici olan münhasır sanat anlayışı ile kullandığı materyal, teknik ve
yöntem ilişkisi incelenerek değerlendirilmesinden oluşmuştur. Bu bağlamda
sanatçının boya, kolaj ve baskıresimlerindeki ortak nokta ile bu noktadan
hareketle, esasen her sanatçı için de elzem olan, düşünsel-sanatsal tutarlığın
gerektirdiği plastik sonuç ve etkinin gerektirdiği çözüm için başvurduğu uygulama
ve teknikler araştırılmıştır. Sanatçının, yaşadığı dönemin toplumsal, bilimsel
ve sanatsal koşullarını da sentezlediği nevi şahsına münhasır sanat anlayışı
ile multidisipliner işleri arasında tutarlı bir etkileşim olduğu tespit
edilmiştir. 

Kaynakça

  • Lynton,N., “Modern Sanatın Öyküsü”, Çev. Cevat Çapan- Sadi Öziş, Remzi Kitabevi, 1. Basım, İsatnbul 1982 Otomatizm, http://www.tate.org.uk/learn/online-resources/glossary/a/automatismPasseron,R., “Sürrealizm Sanat Ansiklopedisi”, çev. Sezer Tansuğ, Remzi Kitabevi, 2. Basım, İstanbul 1991 Zur Loye, T. P., “Hıstory Of A Natural Hıstory: Max Ernst's Hıstoıre Naturelle”, Frottage, And Surrealıst Automatısm, Department of Art History and the Graduate School of the University of Oregon, 2010, USA
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Abdulsemet Aydın 0000-0001-5065-0122

Yayımlanma Tarihi 24 Ekim 2018
Gönderilme Tarihi 30 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Aydın, A. (2018). MAX ERNST SANATINDA KOLAJRESİM-BASKIRESİM ETKİLEŞİMİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(68), 1666-1674. https://doi.org/10.17755/esosder.419732

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.