Yerel halkın
turizmi nasıl algıladığı, başarılı bir turizm gelişimi için, önemli bir
planlama aracıdır. Bu nedenle, bu araştırmada, yerel halkın turizm algısı
incelenmiştir. Turizm yazınında turizm algısına dönük metafor çalışmalarının
yetersiz olduğu söylenebilir. Bu sebeple, bu araştırmada yerel halkın turizm
algısı metaforik bir çalışmayla ölçülmüştür. Turizmin gelişmediği
destinasyonlarda, halkın turizm algısını ölçmek ve ölçüm sonuçlarına göre
gerekli tedbirleri almak gerekmektedir. Ancak bu şekilde planlı bir turizm
gelişimine katkıda bulunulabilir. Bu sebeplerle, bu araştırma, turizm
potansiyeli olmasına rağmen, turizmin henüz herhangi bir gelişme göstermediği
Şırnak’ta yapılmıştır. Böylece bu araştırmayla, ileride aynı şehirde yapılacak
muhtemel benzer araştırmalar için bir kaynak oluşabilecektir. Araştırmanın
temel amacı, turizm yazınına ve sürdürülebilir bir turizm gelişimi için turizm
planlamacılarına katkı sunmaktır. Araştırmanın problemini “Turizmin gelişmediği
şehirlerde halkın turizm algısı nasıldır?” şeklinde tanımlamak mümkündür.
Benzer araştırmaların sınırlı sayıda olması, bu araştırmanın yazına sunacağı
katkıdan ötürü önemini göstermektedir. Araştırma sonucunda, yerel halk
tarafından 268 adet metafor üretilmiştir. Bu metaforlar; “ekonomik”, “sosyo-kültürel”,
“duygusal”, “geleneksel”, “ilişkisel”, “çevresel” ve “alternatif” algı
kategorileri altında gruplandırılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 25 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.