Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AÇIK ALANDA YAPILAN DOĞA TEMELLİ REKREATİF ETKİNLİKLER VE DESTİNASYON MARKALAŞMASI: ILGAZ DAĞI MİLLİ PARKI ÖRNEĞİ

Yıl 2019, , 774 - 789, 01.04.2019
https://doi.org/10.17755/esosder.456817

Öz

Bu çalışmada açık alanda yapılan doğa temelli
rekreatif etkinliklerin yapıldığı Ilgaz Dağı Milli Parkı’na gelen ziyaretçilerin
markalaşmış destinasyona ilişkin beklentileri ile Ilgaz Dağı Milli Parkı’nı
markalaşmış bir destinasyon olarak değerlendirmeleri arasında anlamlı bir fark
olup olmadığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışmada yüz yüze görüşme yöntemi
ile anket uygulanmıştır. Araştırma Ilgaz Dağı Milli Parkı’na gelen
ziyaretçileri kapsamaktadır. Araştırmaya katılan ziyaretçilerin markalaşmış bir
destinasyona ilişkin beklenti düzeylerinin, Ilgaz Dağı Milli Parkı’na yönelik
değerlendirmelerinden daha yüksek olduğu görülmüştür. Buna bağlı olarak
ziyaretçilerin beklentilerinin mevcut durum karşısında daha yüksek olması,
Ilgaz Dağı Milli Parkı’nın henüz tam anlamıyla markalaşmış bir destinasyonun
sahip olduğu nitelikler bakımından eksikliklerinin olduğunu ortaya koymuştur.
Çalışma sonuçlarından yola çıkılarak Ilgaz Dağı Milli Parkı’na ve çalışmaya
yönelik öneriler geliştirilmiştir.

Kaynakça

  • Aslan, Z., Güneren, E., Çoban, G. (2014). Destinasyon Markalaşma Sürecinde Yöresel Mutfağın Rolü: Nevşehir Örneği, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2(4), 3-13Brabyn, L., Sutton, S. (2013). A Population Based Assessment of The Geographical Accessibility of Outdoor Recreation Opportunities in New Zealand, Applied Geography 41, 124-131. Bagaeen, S. (2007). Brand Dubai: The Instant City; or The Instantly Recognizable City, International Planning Studies, 12(2), 173– 197Caldwell, N., Freire, J.R. (2004). The Differences Between Branding A Country, A Region and A City: Applying The Brand Box Model. Journal of Brand Management, 12 (1).Ersun, N., Arslan, K. (2011). Turizmde Destinasyon Seçimini Etkileyen Temel Unsurlar ve Pazarlama Stratejileri, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 31(2), 229-248.Göktuğ, T.H., Arpa, N.Y. (2015). Korunan Alanlar Yönetimi Bağlamında Kayak Merkezlerinin Fiziksel Ve Sosyal Taşıma Kapasitelerinin Analizi: Ilgaz Dağı Milli Parkı, Ilgaz Kış Sporları Turizm Merkezi, Kastamonu Üniversitesi, Orman Fakültesi Dergisi, 15(1) 104-119.Göker, G. (2014). Rekreasyonda Yeni Trendler, Yaylı, A., (Editör) Rekreasyona Giriş, Ankara: Detay Yayıncılık, 190-195. Günay, F. (2012). Afyonkarahisar’ın Rekreasyon Alanları ve Faaliyetlerinin Turizm Talebine Ve Konaklama Süresine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.Hazar, A. (2003). Rekreasyon ve Animasyon. Ankara: Detay Yayıncılık, 23-24. Karaçar, E. (2016) Rekreatif Faaliyetlerde Çevreye Yönelik Tutumların Ve Destinasyon İmajının Tekrar Ziyaret Niyetine Etkisi: Ilgaz Dağı Milli Parkı Örneği, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Karaküçük S. (2005). Rekreasyon, Ankara: Gazi Kitapevi, 59-229. Kelly, J.R. (1990). Leisure (2. Edition). USA: Prentice Hall Publishers, 213.Kılıç, M., Şener, G. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Rekreasyon Etkinliklerine Katılımlarındaki Sosyolojik Etkenler ve Yapısal Kısıtlamalar, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3(3), 220-227. Kocaman, S. (2012). Destinasyon Yönetimi Kapsamında Marka Kimliğine Etki Eden Faktörlerin Marka İmajına Etkisi: Alanya Örneği, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.Kollmuss, A., Agyeman, J. (2002). Mind The Gap: Why Do People Act Environmentally& What Are The Barriers to Pro-Environmental Behavior? Environmental Education Research, 8(3), 239-260.Kuter, N. (2008). Ilgaz Dağı Milli Parkı’nın Orman Peyzajı Ve Estetiği Açısından Değerlendirilmesi, Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 1, 36-47.Leısen, B. (2001). Image Segmentation: The Case of a Tourism Destination, Journal of Services Marketing, 15(1), 49–66.Morgan, N., Annette P., Roger P. (2004), Destination Branding, Second Edition, Oxford: Elseiver Butterworth- Heinemann, 4. Öztürk, S., Aydoğdu, A. (2012, 12-15 Nisan). Ilgaz Dağı Milli Parkı’nın Rekreasyonel Olanakları. I. Rekreasyon Araştırmaları Kongresi’nde sunulmuştur, Kemer, Antalya. Petersson-Forsberg, L. (2014). Swedish Spatial Planning: A Blunt İnstrument for The Protection of Outdoor Recreation. Journal of Outdoor Recreation and Tourism 5(6), 37–47. Pıke, S. (2005). Tourism Destination Branding Complexity, Journal of Product & Brand Management, 14(4), 258–259.Şahin, İ., Kocabulut, Ö. (2014). Sportif Rekreasyon Aktivitelerine Düzenli Katılımı Engelleyen Faktörlerin İncelenmesi: Akdeniz Üniversitesi Turizm Fakültesi Öğrencileri Üzerine bir Araştırma, Journal of Recreatıon and Tourısm Research, 1(2), 46-67.Ural, A., Kılıç, İ. (2005). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi (SPSS 10.00-12.0 For Windows). Ankara: Detay Yayıncılık, 40. İnternet Kaynakları ve Diğer Kaynaklarhttp://www.milliparklar.gov.tr/mp/ilgazdagi/index.htm Erişim, 04.07.2018http://www.milliparklar.gov.tr/mp/ilgazdagi/sayfa4.htm Erişim, 04.07.2018http://bolge10.ormansu.gov.tr/ Erişim, 04.07.2018T.C. Kastamonu Valiliği İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, 2016http://ilgazdagi.tabiat.gov.tr/ Erişim 04.07.2018 www.kastamonukultur.gov.tr Erişim 04.07.2018

NATURE BASED OUTDOOR RECREATIVE ACTIVITIES AND DESTINATION BRANDING: ILGAZ MOUNTAIN NATIONAL PARK

Yıl 2019, , 774 - 789, 01.04.2019
https://doi.org/10.17755/esosder.456817

Öz

The aim of this study is to verify the significant differences between the expectations of
the visitors concerning a destination brand and their personal assessment of
Ilgaz Mountain National Park as a destination for nature based outdoor
recreative activities. Face to face interview method was applied to collect
data in the study. The scope of the study is the visitors coming to Ilgaz
Mountain National Park. It was found out that the expectation levels of the
participants are higher than their assessment of Ilgaz Mountain National Park
as a destination brand. Therefore, higher expectations of the visitor comparing
the current state of the destination reveal the deficiencies of Ilgaz Mountain
National Park as for the complete destination brand features. Suggestions about
the study and Ilgaz Mountain National Park were offered with reference to the
result of the study. 

Kaynakça

  • Aslan, Z., Güneren, E., Çoban, G. (2014). Destinasyon Markalaşma Sürecinde Yöresel Mutfağın Rolü: Nevşehir Örneği, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2(4), 3-13Brabyn, L., Sutton, S. (2013). A Population Based Assessment of The Geographical Accessibility of Outdoor Recreation Opportunities in New Zealand, Applied Geography 41, 124-131. Bagaeen, S. (2007). Brand Dubai: The Instant City; or The Instantly Recognizable City, International Planning Studies, 12(2), 173– 197Caldwell, N., Freire, J.R. (2004). The Differences Between Branding A Country, A Region and A City: Applying The Brand Box Model. Journal of Brand Management, 12 (1).Ersun, N., Arslan, K. (2011). Turizmde Destinasyon Seçimini Etkileyen Temel Unsurlar ve Pazarlama Stratejileri, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 31(2), 229-248.Göktuğ, T.H., Arpa, N.Y. (2015). Korunan Alanlar Yönetimi Bağlamında Kayak Merkezlerinin Fiziksel Ve Sosyal Taşıma Kapasitelerinin Analizi: Ilgaz Dağı Milli Parkı, Ilgaz Kış Sporları Turizm Merkezi, Kastamonu Üniversitesi, Orman Fakültesi Dergisi, 15(1) 104-119.Göker, G. (2014). Rekreasyonda Yeni Trendler, Yaylı, A., (Editör) Rekreasyona Giriş, Ankara: Detay Yayıncılık, 190-195. Günay, F. (2012). Afyonkarahisar’ın Rekreasyon Alanları ve Faaliyetlerinin Turizm Talebine Ve Konaklama Süresine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.Hazar, A. (2003). Rekreasyon ve Animasyon. Ankara: Detay Yayıncılık, 23-24. Karaçar, E. (2016) Rekreatif Faaliyetlerde Çevreye Yönelik Tutumların Ve Destinasyon İmajının Tekrar Ziyaret Niyetine Etkisi: Ilgaz Dağı Milli Parkı Örneği, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Karaküçük S. (2005). Rekreasyon, Ankara: Gazi Kitapevi, 59-229. Kelly, J.R. (1990). Leisure (2. Edition). USA: Prentice Hall Publishers, 213.Kılıç, M., Şener, G. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Rekreasyon Etkinliklerine Katılımlarındaki Sosyolojik Etkenler ve Yapısal Kısıtlamalar, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3(3), 220-227. Kocaman, S. (2012). Destinasyon Yönetimi Kapsamında Marka Kimliğine Etki Eden Faktörlerin Marka İmajına Etkisi: Alanya Örneği, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.Kollmuss, A., Agyeman, J. (2002). Mind The Gap: Why Do People Act Environmentally& What Are The Barriers to Pro-Environmental Behavior? Environmental Education Research, 8(3), 239-260.Kuter, N. (2008). Ilgaz Dağı Milli Parkı’nın Orman Peyzajı Ve Estetiği Açısından Değerlendirilmesi, Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 1, 36-47.Leısen, B. (2001). Image Segmentation: The Case of a Tourism Destination, Journal of Services Marketing, 15(1), 49–66.Morgan, N., Annette P., Roger P. (2004), Destination Branding, Second Edition, Oxford: Elseiver Butterworth- Heinemann, 4. Öztürk, S., Aydoğdu, A. (2012, 12-15 Nisan). Ilgaz Dağı Milli Parkı’nın Rekreasyonel Olanakları. I. Rekreasyon Araştırmaları Kongresi’nde sunulmuştur, Kemer, Antalya. Petersson-Forsberg, L. (2014). Swedish Spatial Planning: A Blunt İnstrument for The Protection of Outdoor Recreation. Journal of Outdoor Recreation and Tourism 5(6), 37–47. Pıke, S. (2005). Tourism Destination Branding Complexity, Journal of Product & Brand Management, 14(4), 258–259.Şahin, İ., Kocabulut, Ö. (2014). Sportif Rekreasyon Aktivitelerine Düzenli Katılımı Engelleyen Faktörlerin İncelenmesi: Akdeniz Üniversitesi Turizm Fakültesi Öğrencileri Üzerine bir Araştırma, Journal of Recreatıon and Tourısm Research, 1(2), 46-67.Ural, A., Kılıç, İ. (2005). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi (SPSS 10.00-12.0 For Windows). Ankara: Detay Yayıncılık, 40. İnternet Kaynakları ve Diğer Kaynaklarhttp://www.milliparklar.gov.tr/mp/ilgazdagi/index.htm Erişim, 04.07.2018http://www.milliparklar.gov.tr/mp/ilgazdagi/sayfa4.htm Erişim, 04.07.2018http://bolge10.ormansu.gov.tr/ Erişim, 04.07.2018T.C. Kastamonu Valiliği İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, 2016http://ilgazdagi.tabiat.gov.tr/ Erişim 04.07.2018 www.kastamonukultur.gov.tr Erişim 04.07.2018
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gönül Göker 0000-0002-6161-7675

Kurban Ünlüönen 0000-0002-4191-9019

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2019
Gönderilme Tarihi 3 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Göker, G., & Ünlüönen, K. (2019). AÇIK ALANDA YAPILAN DOĞA TEMELLİ REKREATİF ETKİNLİKLER VE DESTİNASYON MARKALAŞMASI: ILGAZ DAĞI MİLLİ PARKI ÖRNEĞİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(70), 774-789. https://doi.org/10.17755/esosder.456817

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.