Herrero’nun da belirttiği gibi, Meena Alexander Hint diasporasının yazarı,
aynı zamanda kızıdır ve yazınları kendi
diasporik deneyimlerini yansıtmaktadır: bir yandan köklerini arama, sürgün,
travma, ayrılık ve yalnızlık fakat diğer yandan da katı ulusal ve kültürel
engelleri yalnız başına aşabilen umudu da barındıran farklı bakışlar. Meena
Alexander’ın ilk romanı Nampally Road’da bir istisna değildir. Bu kısa
roman, yer değiştirme ve ana karakterin
kendi yurdunda kendine bir kimlik yaratma çabaları hakkındadır. Mira Kannadical
romanın baş kahramanıdır. İngiltere’de dört yıl kalıp İngiliz Edebiyatında
doktorasını tamamladıktan sonra
Hindistana döner. İngiltere’de rahatsız ve yalnız hissetmektedir. Yeni
insanlarla tanışıp yeni yerler görmek istemektedir. Bu nedenle Hyderabad’da bir
iş teklifini kabul eder. Hooha Ve Shikha, Mira’nın bütün umutlarının ve hayallerinin tamamıyla farklı şiddet,
huzursuzluk ve kargaşa dolu bir Hindistan görünce yıkıldığını iddia eder.
Şehirde kendini kapana kısılmış gibi hisseder. Duygularını ve yazdıklarını sorgulamaya
başlar. Bu çalışma, başkarakterin yaşadığı çelişkiler ve kendi kimliğini
ararken yaşadığı kimlik bunalımı Çağdaş Hindistanın sosyo- politik
değişimleriyle birlikte incelemeyi amaçlamaktadır.
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
As Herrero states
, “Meena Alexander is a daughter and writer of Indian diaspora and her writings
reflect her own lived diasporic experiences: on the one hand those of
uprooting, exile, trauma, separation, and loneliness, but on the other, those
of hope and privileged multiple vision that can alone transcend rigid national
and cultural barriers” (Herrero, 2007, 27) Meena Alexander’s first novel, Nampally
Road (1991) is not an exception. This short novel is also about
displacement and the protagonist’s attempts to create herself an identity in
her native land, India. The protagonist is Mira Kannadical. She is an English
lecturer who returns to her own country after studying in England for four
years and getting a PhD on Wordsworth from Nottingham University. She is uncomfortable and alone in England and
decides to return her home country. Mira wants to meet new people and see new
places. So, she accepts a teaching position in Hyderabad. Hookha and Shikha assert that “all Mira’s hopes and dreams are
shattered to see a totally different picture of India which teems with
violence, civil unrest, and turbulence” (2013,2). Mira finds herself trapped in the city. She starts to question her own thoughts and writings. This paper aims to
explore the conflicts in the protagonist’s life and identity crisis she
experiences while searching for her self with the portrayal of socio- political
changes in Contemporary India.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 3 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.