Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

DEVLET KURUMLARINDA GÖRSEL KİMLİK: TÜRKİYE CUMHURİYETİ BAKANLIK LOGOLARINDA DÖNÜŞÜM

Yıl 2020, , 2191 - 2203, 15.10.2020
https://doi.org/10.17755/esosder.729373

Öz

Günlük yaşantımızda, sokakta, işte, internette sayısız markayla ve onları temsil eden logolarıyla karşılaşırız. Bu logolar, marka yaratmak amacıyla ticari kuruluşlar tarafından sıklıkla kullanıldığı gibi devlet kuruluşları ve bağlı birimleri tarafından kurumun işlevi ve verdiği hizmeti vurgulamak amacıyla da kullanılmaktadır.
Son yıllarda devlet kurumlarının görsel kimlik sistemlerinin yeniden tasarlandıkları görülmektedir. Bu değişimlerin nedenlerine baktığımızda: bir devletin tüm birimlerinde uygulanmakta olan kurumsal kimlik sistemindeki görsel tutarlılığın olmaması; farklı estetik anlayışta, uyumsuz grafik stillerin kullanılması; geleneksel form ve biçimlerin günümüz tasarım anlayışı ile örtüşmemesi ya da kurumlardaki yapısal değişimler gibi çeşitli nedenlerden olduğu görülmektedir.
Türkiye Cumhuriyeti devlet görsel kimlik sistemi, yönetim sisteminin değişmesiyle birlikte 16 Devlet Bakanlığı logoları tutarlı bir ulusal kimlik sisteminin oluşturulması amacıyla 2019 yılında yenilenmiştir. Bu araştırmada, logoların bir devlet sembolü olarak görsel kimlik sistemlerindeki yeri, önemi ve geçirdikleri dönüşümler, Türkiye Cumhuriyeti ve çeşitli devletler üzerinden incelenmiştir.

Kaynakça

  • Ambrose G., Harris P., (2006) The Visual Dictionary of Graphic Design, Lausanne, AVA Publishing
  • Papp-Vary, Arpad Ferenc, (2019). “The Role Of Visual Identity Guides And Brand Books In Country Branding – How To Get Inspiration From Finland And Estonia” 38th International Scientific Conference on Economic and Social Development – Rabat, 21-22 March 2019
  • Becer, Emre.(1997). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi.
  • CD Bund Handbuch 8.1. (2018). Corporate Design der Schweizerischen Bundesverwaltung Handbuch Version 8.1.
  • Clifton, R., Simmons, J. (2004). Brands and Branding. Wiley.The Economist ISBN:1576601471, 9781576601471
  • Cumhurbaşkanlığı Görsel Sistem Klavuzu. Erişim: 20.12.2019. https://www.tccb.gov.tr/cumhurbaskanligi/resmi-simgeler/arma/
  • Dennis, Dunleavy. (2014). Signs and Symbols,, Rome: A city rich in centuries of symbols, Erişim : 24.04.2019.
  • https://ddunleavy.typepad.com/strictly_symbolic/2014/08/rome-rich-in-centuries-of-symbols.html
  • Edgar, Morin. (2017). Yitik Paradigma, İnsan Doğası. (D. Çetinkasap, Çev.) İstanbul, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
  • Hembree, Ryan. (2011). The complete graphic designer : a guide to understanding graphics and visual communication, Gloucester, Mass. : Rockport Publishers
  • HM Government. The Government Identity System. Erişim:13.12.2019. https://hmgbrand.gcs.civilservice.gov.uk/
  • Human Characteristics: Language & Symbols. Erişim: 20.01.2020. http://humanorigins.si.edu/human-characteristics/language-symbols
  • Mollerup, Per. (1997). Mark of Excellence. London: Phaidon Press
  • Patterson, Richard Sharpe. (1976). The eagle and the shield : a history of the great seal of the United States.” “Meredith College Library Raleigh, N. C.
  • Rijkshuisstijl. Erişim: 03.01.2020 https://www.rijkshuisstijl.nl/logos
  • Starcevic, Sladjana. (2015). The Origin and Historical Development of Branding and Advertising in the Old Civilizations of Africa,
  • Asia and Europe . Marketing, 46 (3), P 179-196, 2015. Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=2737046
  • T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Kurumsal Kimlik Standartları. Erişim:15.01.2020. https://www.uab.gov.tr/uploads/pages/kurumsal-kimlik-kilavuzu/baf16841694e7c5.pdf
  • The Great Seal of the United States. Erişim:15.12.2019. https://www.wvsd.uscourts.gov/great-seal-united-states Uniform Appearance Of The Federal Government. Erişim:15.01.2020.
  • https://www.bundeskanzleramt.gv.at/bundeskanzleramt/nachrichten-der-bundesregierung/2017-2018/einheitlicher-au-enauftritt-der-bundesregierung.html

VISUAL IDENTITY IN GOVERNMENT INSTITUTIONS: TRANSFORMATION OF THE REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY LOGOS

Yıl 2020, , 2191 - 2203, 15.10.2020
https://doi.org/10.17755/esosder.729373

Öz

Kaynakça

  • Ambrose G., Harris P., (2006) The Visual Dictionary of Graphic Design, Lausanne, AVA Publishing
  • Papp-Vary, Arpad Ferenc, (2019). “The Role Of Visual Identity Guides And Brand Books In Country Branding – How To Get Inspiration From Finland And Estonia” 38th International Scientific Conference on Economic and Social Development – Rabat, 21-22 March 2019
  • Becer, Emre.(1997). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi.
  • CD Bund Handbuch 8.1. (2018). Corporate Design der Schweizerischen Bundesverwaltung Handbuch Version 8.1.
  • Clifton, R., Simmons, J. (2004). Brands and Branding. Wiley.The Economist ISBN:1576601471, 9781576601471
  • Cumhurbaşkanlığı Görsel Sistem Klavuzu. Erişim: 20.12.2019. https://www.tccb.gov.tr/cumhurbaskanligi/resmi-simgeler/arma/
  • Dennis, Dunleavy. (2014). Signs and Symbols,, Rome: A city rich in centuries of symbols, Erişim : 24.04.2019.
  • https://ddunleavy.typepad.com/strictly_symbolic/2014/08/rome-rich-in-centuries-of-symbols.html
  • Edgar, Morin. (2017). Yitik Paradigma, İnsan Doğası. (D. Çetinkasap, Çev.) İstanbul, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
  • Hembree, Ryan. (2011). The complete graphic designer : a guide to understanding graphics and visual communication, Gloucester, Mass. : Rockport Publishers
  • HM Government. The Government Identity System. Erişim:13.12.2019. https://hmgbrand.gcs.civilservice.gov.uk/
  • Human Characteristics: Language & Symbols. Erişim: 20.01.2020. http://humanorigins.si.edu/human-characteristics/language-symbols
  • Mollerup, Per. (1997). Mark of Excellence. London: Phaidon Press
  • Patterson, Richard Sharpe. (1976). The eagle and the shield : a history of the great seal of the United States.” “Meredith College Library Raleigh, N. C.
  • Rijkshuisstijl. Erişim: 03.01.2020 https://www.rijkshuisstijl.nl/logos
  • Starcevic, Sladjana. (2015). The Origin and Historical Development of Branding and Advertising in the Old Civilizations of Africa,
  • Asia and Europe . Marketing, 46 (3), P 179-196, 2015. Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=2737046
  • T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Kurumsal Kimlik Standartları. Erişim:15.01.2020. https://www.uab.gov.tr/uploads/pages/kurumsal-kimlik-kilavuzu/baf16841694e7c5.pdf
  • The Great Seal of the United States. Erişim:15.12.2019. https://www.wvsd.uscourts.gov/great-seal-united-states Uniform Appearance Of The Federal Government. Erişim:15.01.2020.
  • https://www.bundeskanzleramt.gv.at/bundeskanzleramt/nachrichten-der-bundesregierung/2017-2018/einheitlicher-au-enauftritt-der-bundesregierung.html
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme
Yazarlar

Serdar Pehlivan 0000-0002-5850-9112

Yayımlanma Tarihi 15 Ekim 2020
Gönderilme Tarihi 29 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Pehlivan, S. (2020). DEVLET KURUMLARINDA GÖRSEL KİMLİK: TÜRKİYE CUMHURİYETİ BAKANLIK LOGOLARINDA DÖNÜŞÜM. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 19(76), 2191-2203. https://doi.org/10.17755/esosder.729373

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.