BibTex RIS Kaynak Göster

EVALUATION OF INTERDISCIPLINARY TEACHING APPROACH IN GEOGRAPHY EDUCATION

Yıl 2014, , 386 - 410, 10.09.2014
https://doi.org/10.17755/esosder.30182

Öz

Abstract
The object of this study is to assess the interdisciplinary teaching approach in geography lessons in secondary education, based on the views of geography teachers in Turkey related to interdisciplinary teaching approach. Phenomenology design from qualitative research designs was applied in this study. Data obtained from this study was collected using "semi-structured interview form" where geography teachers were interviewed. The collected data was interpreted by considering the relevant literature, and some suggestions related with stakeholders were presented.
Key Words: Geography lesson, geography teacher, interdisciplinary teachingöz:

EVALUATION OF INTERDISCIPLINARY TEACHING APPROACH IN GEOGRAPHY EDUCATION

Yıl 2014, , 386 - 410, 10.09.2014
https://doi.org/10.17755/esosder.30182

Öz

Öz
Bu araştırma, Türkiye'de görev yapan coğrafya öğretmenlerinin disiplinler arası öğretime ilişkin görüşlerinden yola çıkarak ortaöğretim kurumları coğrafya eğitiminde disiplinler arası öğretim yaklaşımını değerlendirmektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi; nitel araştırma desenlerinden olgu-bilim deseni uygulanmıştır. Araştırmanın verileri, okul yöneticilerini uygulanan 'yarı yapılandırılmış görüşme formu' ile toplanmıştır. Görüşme kayıtlarının değerlendirilmesinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler ilgili literatür göz önünde bulundurularak yorumlanmış ve ilgili paydaşlara yönelik bazı öneriler sunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: Coğrafya dersi, Coğrafya öğretmeni, disiplinler arası öğretim

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Sağdıç Bu kişi benim

Hilmi Demirkaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Eylül 2014
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Sağdıç, M., & Demirkaya, H. (2014). EVALUATION OF INTERDISCIPLINARY TEACHING APPROACH IN GEOGRAPHY EDUCATION. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(49), 386-410. https://doi.org/10.17755/esosder.30182

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.