BibTex RIS Kaynak Göster

FUTURIST TYPOGRAPHY

Yıl 2014, , 240 - 251, 10.09.2014
https://doi.org/10.17755/esosder.56717

Öz

Abstract
Typographic elements are added in the context of forming a meaningful communication of illustration, painting, and photograph in addition to using design principles in a correct way at the basis of design. Because of this reason, typography has an important place in graphics design area. The meaning of typography has changed from a press term with the usage of typography in designs by 20th century modern arts trends. Because of this reason, content and shape began to be shaped in different forms with typography which has been included in design process. In the process of graphics design development, design variety and rebellion starting as an opposition to some problems in life and social lives can also be seen in futurist typography. Futurists have used typography with the aim o giving the required message, and produced studies from conceptual dimension to abstract and visual structures. In this way, the message sent by the way of graphics design product transforms to visual reality with typographic organization. In this research, contributions of futurism to typography relationship in graphics design, futurist artists and analysis of important products and also effect of futurism in the world have been examined.
Key Words: Graphics design, futurism, typography

Kaynakça

  • Becer, E. (1997). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara. Dost Kitabevi.
  • Becer, E. (2007). Modern Sanat ve Yeni Tipografi. Ankara. Dost Yayınevi.
  • Bektaş, D. (1992). Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi. İstanbul. Yapı Kredi Yayınları.
  • Bigelow, C; Duensing P.H. (1989), Gentry L. Fine Prim Magazine on Type and Typography. San Francisco. Bedford Arts publishing.
  • Blackwell, L. (1992). Twentieth-Century Type. London. Laurance King Publishing.
  • Blackwell, L. (1998). 20th Century Type.Remix .Corte Madera CA. Gingko Press.
  • Drucker, J. (1994). The Visible World: Experimental Typography and Modem Art. Chichago. The University of Chichago Press.
  • Jean, G. (2004). Yazı İnsanlığın Belleği. Ankara. Yapı Kredi Yayınları.
  • Malevich: Knife Grinder (2012). “Kasimir Malevich and the Rupture of Logic”
  • (Erişim) http://www.radford.edu/~rbarris/art428/Malevich.html , 15 Şubat 2014
  • Sarıkavak. N. K. (1997). Tipografinin Temelleri. Ankara: Doruk Yayınları.
  • Uçar, T. F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul. İnkılap Kitabevi.
  • Yücebaş, Ç. (2006). Grafik Tasarımda Görsel Bütünlük Oluşturmada Tipografi İle Görseller Arasındaki İlişki ve Sanat Eğitimindeki Yeri. Resim İş Öğretmenliği Programı Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Hulten; P. (1986). Futurism & Futurismus, New York. Abbeville Publishing.
  • Spencer, H; (1990). Pioneers of Modem Typography, London, Lund Humpries Publishers Ltd.

FÜTİRİST TİPOGRAFİ

Yıl 2014, , 240 - 251, 10.09.2014
https://doi.org/10.17755/esosder.56717

Öz

Tasarımın temelinde tasarım ilkelerinin doğru kullanılmasının yanı sıra, resim fotoğraf, illüstrasyonun anlamlı iletişim oluşturması bakımından Tipografik unsurlar eklenir. Bu sebeple Grafik tasarım alanında tipografi önemli bir yere sahiptir. 20. yy da modern sanat akımları tarafından tasarımlarda tipografi kullanılması ile tipografinin anlamı matbaa terimi olmaktan çıkmıştır. Bu sebeple tasarım sürecine dahil olan tipografi ile içerik ve biçim farklı şekillerde biçimlenmeye başlamıştır. Grafik tasarımın gelişim sürecinde hayata ve sosyal yaşantıdaki bir takım sorunlara tepki olarak başlayan tasarım çeşitliliği ve baş kaldırı fütürist tipografi de görülmektedir. Fütüristler istenilen mesajı verebilmek adına tipografiyi kullanmış kavramsal boyuttan somut ve görsel bir yapıya bürünen çalışmalar üretmişlerdir. Bu şekilde grafik tasarım ürünü vasıtasıyla iletilen mesaj tipografik düzenleme ile görsel gerçekliğe dönüşmektedir. Bu araştırmada grafik tasarımda tipografinin ilişkisine fütürizmin katkıları, fütürist sanatçılar ve önemli eserlerinin analizleri ve fütürizmin dünyada etkileri incelenmiştir.

Kaynakça

  • Becer, E. (1997). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara. Dost Kitabevi.
  • Becer, E. (2007). Modern Sanat ve Yeni Tipografi. Ankara. Dost Yayınevi.
  • Bektaş, D. (1992). Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi. İstanbul. Yapı Kredi Yayınları.
  • Bigelow, C; Duensing P.H. (1989), Gentry L. Fine Prim Magazine on Type and Typography. San Francisco. Bedford Arts publishing.
  • Blackwell, L. (1992). Twentieth-Century Type. London. Laurance King Publishing.
  • Blackwell, L. (1998). 20th Century Type.Remix .Corte Madera CA. Gingko Press.
  • Drucker, J. (1994). The Visible World: Experimental Typography and Modem Art. Chichago. The University of Chichago Press.
  • Jean, G. (2004). Yazı İnsanlığın Belleği. Ankara. Yapı Kredi Yayınları.
  • Malevich: Knife Grinder (2012). “Kasimir Malevich and the Rupture of Logic”
  • (Erişim) http://www.radford.edu/~rbarris/art428/Malevich.html , 15 Şubat 2014
  • Sarıkavak. N. K. (1997). Tipografinin Temelleri. Ankara: Doruk Yayınları.
  • Uçar, T. F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul. İnkılap Kitabevi.
  • Yücebaş, Ç. (2006). Grafik Tasarımda Görsel Bütünlük Oluşturmada Tipografi İle Görseller Arasındaki İlişki ve Sanat Eğitimindeki Yeri. Resim İş Öğretmenliği Programı Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Hulten; P. (1986). Futurism & Futurismus, New York. Abbeville Publishing.
  • Spencer, H; (1990). Pioneers of Modem Typography, London, Lund Humpries Publishers Ltd.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Derya Kahraman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Eylül 2014
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Kahraman, A. D. (2014). FÜTİRİST TİPOGRAFİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(50), 240-251. https://doi.org/10.17755/esosder.56717

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.