In the research, it is aimed to determine the e-purchase tendency of domestic tourists’ in touristic goods or services within the Technology Acceptance Model (TAM). The sample group of the research is the academic personal and officers of Mersin University. The data collecting method of the research is TAM scale which Nunkoo and Ramkissoon (2013) adapted from Davis’ (1989) research and data was taken from 358 academic personnel and officers. The data was analyzed by using Technology Acceptance Model and the relationships among the dimensions of the model were examined by Structural Equation Modeling. In the result of the research, it is emerged that perceived ease of use and trust affect the e-purchase attitudes of domestic tourists in a positive way. On the other hand perceived risk has a negative effect on domestic tourists’ e-purchase attitudes
Bu araştırmada, Teknoloji Kabul Modeli (TKM) kapsamında, yerli turistlerin turistik mal veya hizmetlere yönelik e-satın alma eğilimlerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklem grubu, Mersin Üniversitesi akademik ve idari personeli oluşturmaktadır. Uygulama için veri toplama aracı olarak Nunkoo ve Ramkissoon (2013)’un Davis (1989)’in çalışmasından turizme uyarladıkları TKM ölçeğinden yararlanılmış olup, toplam 358 akademik ve idari üniversite personelinden veri elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde TKM modelinden faydalanılarak bu modelin boyutları arasındaki ilişkiler Yapısal Eşitlik Modeli (YEM) ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, algılanan kullanım kolaylığı ve güven yerli turistlerin e-satın alma tutumlarını anlamlı ve pozitif bir şekilde etkilemektedir. Algılanan riskin ise yerli turistlerin e-satın alma tutumları üzerinde anlamlı ve negatif bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | İktisat |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Nisan 2015 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.