BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, , 0 - , 10.02.2015
https://doi.org/10.17755/esosder.29083

Öz

Philosophy of Education is in the centre of developing activities for curriculum development. In this process, philosophies service as value filters on deciding. In this study, the aim is to contribute to the national literature in curriculum development and curriculum evaluation fields by revealing the evaluation approach of Wiles and Bondi’s in terms of evaluating the philosophy of the school and its educational programme. According to the findings which are predicated on literature review, in Wiles and Bondi's evaluation model there are 5 basic dimensions and 15 subdimensions. With the observations and researches in a school, these dimensions are tried to be explained in a longitude from a structured (S) form process to a flexible form (F). For Wiles and Bondi’s, in the schools where the philosophy of education is clear, form or flexibility degree has to be quite constant. In other words, If it shows on a chart, a zigzag model in a school's profile shows inconsistency in learning design although stronger schools have quite vertical pillars when the five degrees of form and flexibility are defined in fifteen dimensions. (S—>F)

Kaynakça

  • Wiles,J. & Bondi, J. (1988). Curriculum Development: A Guide to Practice.(5.th Edition).Prentice-Hall, Inc.
  • Wiles,J. & Bondi, J. (2011). Curriculum Development: A Guide to Practice: A Guide to Practice.(8.th Edition).Prentice-Hall, Inc.
  • Wiles,J. & Bondi, J. (2014). Curriculum Development: A Guide to Practice with Enhanced Pearson eText (9th Edition) Allyn & Bacon Educational Leadership Series

OKUL VE OKUL PROGRAMI FELSEFESİNİN DEĞERLENDİRMESİNDE WILES AND BONDI’NİN YAKLAŞIMI

Yıl 2015, , 0 - , 10.02.2015
https://doi.org/10.17755/esosder.29083

Öz

Eğitim felsefesi öğretim programı geliştirme etkinliklerinin merkezinde yer almaktadır. Bu süreçte felsefeler karar vermede değer filtreleri gibi hizmet ederler. Bu araştırmanın amacı okul ve uyguladığı eğitim programının felsefesinin değerlendirilesi bakımından Wiles and Bondi’in önerdiği değerlendirme yaklaşımını ana hatları ile ortaya koyarak program geliştirme ve değerlendirme alanında ulusal literatüre katkı sağlamaktır. Literatür taramasına dayalı olarak elde edilen bulgulara göre Wiles and Bondi’in değerlendirme modelinde 5 boyutta 15 alt boyut bulunmaktadır. Bir okulda yapılacak gözlem ve incelemelerde bu boyutlar yapılandırılmış/ katı (K) bir yapı sürecinden esnek bir yapıya (E) doğru uzanan bir boylamda anlamlandırılmaya çalışılır. Wiles and Bondi’ye göre Program amacının (felsefesin) açık olduğu okullarda, yapı ya da esneklik derecesi oldukça sabit olmalıdır. Diğer bir ifade ile yapı ve esnekliğin 5 derecesi (K—>E) 15 boyutta belirlendiğinde, güçlü okullar oldukça dikey sütunlara sahip olmalarına karşın bir okul profilindeki zikzaklı bir model öğrenme tasarısında bir tutarsızlık olduğunu gösterir.

Kaynakça

  • Wiles,J. & Bondi, J. (1988). Curriculum Development: A Guide to Practice.(5.th Edition).Prentice-Hall, Inc.
  • Wiles,J. & Bondi, J. (2011). Curriculum Development: A Guide to Practice: A Guide to Practice.(8.th Edition).Prentice-Hall, Inc.
  • Wiles,J. & Bondi, J. (2014). Curriculum Development: A Guide to Practice with Enhanced Pearson eText (9th Edition) Allyn & Bacon Educational Leadership Series
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm İktisat
Yazarlar

Mehmet Taşdemir

Yayımlanma Tarihi 10 Şubat 2015
Gönderilme Tarihi 10 Şubat 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015

Kaynak Göster

APA Taşdemir, M. (2015). OKUL VE OKUL PROGRAMI FELSEFESİNİN DEĞERLENDİRMESİNDE WILES AND BONDI’NİN YAKLAŞIMI. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(54). https://doi.org/10.17755/esosder.29083

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.