Bu çalışmada, Fazıl Hüsnü Dağlarca’nın bir çocuk kitabı olan Balina ile Mandalina incelenerek kitabın Türkçe öğretiminde kullanılmasına yönelik değerlendirmeler yapılmıştır. Çalışmada, Balina ile Mandalina kitabının Türkçe derslerinde verimli bir şekilde kullanılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Balina ile Mandalina kitabı, 2019 Türkçe Dersi Öğretim Programı esas alınarak dinleme/izleme, konuşma, okuma (akıcı okuma, söz varlığı, anlama) ve yazma kazanımları dikkate alınarak incelenmiştir. Çalışmada, doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Bu yöntem doğrultusunda, Balina ile Mandalina’nın temel dil becerilerinin öğretilmesine esas teşkil edecek unsurları değerlendirmeye alınmıştır. Bu değerlendirme sonucunda ulaşılan veriler kazanım açıklamaları ile birlikte bulgular bölümünde sunulmuştur. Çalışmada, 1-8. sınıf Türkçe derslerinde kullanılabilecek örnek uygulamalara da yer verilmiştir. Yapılan değerlendirmeler doğrultusunda, Balina ile Mandalina kitabının Türkçe derslerine kaynaklık edeceği sonucuna ulaşılmıştır. Kitabın aynı zamanda öğrencilerin farklı metin türlerini görmelerini ve Türkçenin imkânlarını anlamalarını sağlaması bakımından önemli bir yerde olduğu çalışmanın sonuçları arasındadır.
Türkçe öğretimi çocuk edebiyatı şiir-hikâye Fazıl Hüsnü Dağlarca
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 29 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.