Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelerle hayatımıza giren en önemli yeniliklerden birisi internet olmuştur. İlk olarak askeri çalışmalarla keşfedilmiş olan internet, 1990’lı yıllarda ticari kullanıma açılması ile birlikte, sunduğu maliyet avantajları ve pazar sınırlarını ortadan kaldırması gibi olanakları ile işletmeleri internet ortamında ticari faaliyetlerini gerçekleştirmek üzere e-ticarete yönlendirmiştir. E-ticaret kapsamında faaliyet gösteren online alışveriş sitelerini konu alan çalışmamızda, tüketicilerin memnuniyet algılarının yeniden satın alma niyetlerine ve pozitif ağızdan ağıza iletişimlerine etkilerini hazır gıda/yemek ürünleri satan alışveriş siteleri özelinde araştırmak çalışmamızın amacını oluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda, hazırlanan anket online olarak uygulanmış ve 395 kişiye ulaşılmıştır. Araştırma hipotezlerinin testi için korelasyon ve regresyon analizleri uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre tüketicilerin memnuniyet algılarının, yeniden satın alma niyetlerini ve pozitif ağızdan ağıza iletişimlerini etkilediği anlaşılmıştır.
E-Memuniyet E-Yeniden Satın Alma Niyeti E-Pozitif Ağızdan Ağıza İletişim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2021 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.