This study aims to measure the quality of tourist guidance education at the undergraduate level according to the opinions of the students. The Tourist Guidance Education Quality Scale was applied to 916 students from nine universities, selected through multi-stage cluster sampling method. In data analysis, independent samples t-test, one-factor analysis of variance, Tukey test, and descriptive analysis were used. The study reveals that the students' perceptions on program and teaching quality, management and support services, teaching environment, teaching outcomes, and general quality were moderate, and their academic staff's quality perceptions were good. The gender, grade, and academic success of the tourist guide candidates did not show a significant difference on their perceptions of quality. In addition, it was revealed that the candidates' accommodation, career preferences, and ages had a significant difference in their perceptions of quality. This research is expected to serve in quality management practices in tourist guidance education.
Tourism guidance Tourism Education Service Quality Education Quality
Bu çalışma, öğrencilerin görüşlerine göre lisans düzeyinde turist rehberliği eğitiminin kalitesini ölçmeyi amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında çok aşamalı küme örnekleme yöntemiyle seçilen dokuz üniversiteden 916 öğrenciye Turist Rehberliği Öğretimi Kalite Ölçeği uygulanmıştır. Verilerin analizinde bağımsız örneklem t testi, tek faktörlü varyans analizi, Tukey testi ve betimsel analiz kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, öğrencilerin müfredat ve öğretim kalitesi, yönetim ve destek hizmetleri, öğretim ortamı, öğretim sonucu kazanımlar konularında ve genel kalite algılarının orta düzeyde, akademik personel kalite algılarının ise iyi düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Turist rehberi adaylarının cinsiyetleri, sınıfları ve akademik başarı ortalamaları kalite algıları üzerinde anlamlı bir farklılığa yol açmamıştır. Bunun yanında adayların kaldıkları yer, kariyer tercihleri ve yaşlarının ise kalite algılarında anlamlı farklılık yarattığı ortaya koyulmuştur. Bu araştırmanın turist rehberliği eğitiminde kalite yönetimi uygulamalarına hizmet etmesi beklenmektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2021 |
Gönderilme Tarihi | 12 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.