Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MULTICULTURAL EDUCATION AND TURKEY: CURRENT SITUATION, PROSPECTS, POSSIBILITIES

Yıl 2016, Cilt: 15 Sayı: 57, 412 - 428, 23.03.2016
https://doi.org/10.17755/esosder.97373

Öz

Political, social and economic chaos and conflicts occurring in Europe have prepared the ground for the start of the modern era since the 18th century. Modernity which was the source of the human systems until a certain period has received some criticism, especially due to the understanding of uniformity. Going beyond the critique of modernity, post-modern paradigm became a kind of "revolt" and determined pluralism, diversity and locality as its touchstone. Similarly "multiculturalism" affected by Post-modernism has also argued that the system brought by modernism should be reformed. In particular, from curriculum to teacher training creation of a structure defending the values such as respect for differences, fair and equal opportunities have been discussed. The main objective of the study is to deal with the policy of "multicultural education" recently discussed and applied especially in the democratic and welfare states in order to manifest the purposes and dimensions of “multicultural education” applied in the world and Turkey. The research was carried out by theoretical methods. In this context, within the purposes of the research, a lot of scientific resources such as local and foreign papers, theses, books, etc. have been reached. These resources were analysed so as to serve the purpose and were evaluated by significant expression. Accordingly, although multicultural education has progressed especially in countries such as Canada and Australia, the majority of which was formed by the migrants, it was found that it is discussed to some extent in countries such as Turkey. Similarly, it was concluded that countries discuss and apply multiculturalism from different perspectives in terms of purposes and dimensions. 

ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİM VE TÜRKİYE: MEVCUT DURUM, BEKLENTİLER, OLASILIKLAR

Yıl 2016, Cilt: 15 Sayı: 57, 412 - 428, 23.03.2016
https://doi.org/10.17755/esosder.97373

Öz

Avrupa’da meydana gelen siyasi, sosyal ve ekonomik karmaşa ve kargaşalar 18. yy.’dan itibaren modern bir çağın başlamasına zemin hazırlamıştır. Belli bir döneme kadar beşeri sistemlerin kaynağı olan modernite özellikle katı ve tektiplilik anlayışından dolayı bazı eleştiriler almıştır. Moderniteye eleştirinin ötesine geçerek bir “başkaldırı” niteliğini taşıyan Postmodern akım ise çoğulculuğu, farklılığı ve yerelliği mihenk taşı olarak belirlemiştir. Benzer şekilde Postmodernizm akımdan etkilenen “çokkültürlülük” de modernizmin getirmiş olduğu birçok sistemin yeniden reforme edilmesi gerektiğini savunmuştur. Özellikle eğitimde programdan, öğretmen yetiştirmeye kadar farklılıklara saygı, adil, fırsat eşitliği gibi değerleri savunan bir yapının oluşturulması tartışılmaktadır. Araştırmanın temel amacı da son zamanlarda özellikle demokratik ve sosyal refah seviyeleri yüksek ülkelerde sıkça tartışılan veya uygulamaya konulan “çokkültürlü eğitimi”nin Dünyada ve Türkiye’de hangi amaçlarla ve boyutlarda ele alındığını ortaya koymaktır.
Araştırma kuramsal yöntemle çalışılmıştır. Bu çerçevede araştırmanın amaçları çerçevesinde yerel ve yabancı birçok makale, tez, kitap vb. bilimsel kaynağa ulaşılmıştır. Bu kaynaklar amaca hizmet edecek şekilde analiz edilmiş ve anlamlı sentezle değerlendirilmiştir. Buna göre çokkültürlü eğitim Dünyada özellikle çoğunluğunu göçmenlerin oluşturduğu Kanada, Avustralya gibi ülkelerde önemli bir gelişme kaydettiği görülürken Türkiye gibi ülkelerde hala belli bir düzeyde tartışıldığı görülmüştür. Aynı zamanda ülkelerin çokkültürlü eğitimi amaçları ve boyutlarıyla farklı tartıştığı veya uygulamaya koyduğu sonucuna varılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Aile ve Hanehalkı Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seyfettin Arslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Mart 2016
Gönderilme Tarihi 10 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 15 Sayı: 57

Kaynak Göster

APA Arslan, S. (2016). ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİM VE TÜRKİYE: MEVCUT DURUM, BEKLENTİLER, OLASILIKLAR. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(57), 412-428. https://doi.org/10.17755/esosder.97373

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.