Bu araştırmada, psikolojik iyi oluş ve sosyal yetkinlik değişkenlerinin üniversite öğrencilerinin akademik başarı düzeylerini ne kadar yordadığı incelenmiştir. Bu çalışmanın, araştırma grubu 2015-2016 öğretim yılında Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesinde öğrenim gören ve seçkisiz olarak belirlenen 343 (%54) kız, 292 (%46) erkek olmak üzere toplam 635 öğrenciden oluşmuştur. Araştırma grubunun yaş ortalaması 20.86’dır. Araştırmada veri toplama araçları olarak Psikolojik İyi Oluş Ölçeği, Sosyal Öz-yeterlilik Algısı Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler çoklu doğrusal regresyon analizinden adımsal (stepwise) regresyon analizi yöntemi ile incelenmiştir. Araştırma bulgularına göre, psikolojik iyi oluş ve sosyal yetkinlik değişkenlerinin akademik başarıyı anlamlı düzeyde yordadığı belirlenmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2016 |
Gönderilme Tarihi | 19 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 15 Sayı: 59 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.