Sosyal Sermaye, toplumu oluşturan kişiler arasında daha önceden beri devam ederek gelen ilişkilerin aslında maddi bir karşılığı olduğunu savunan bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Birçok alanda araştırmaya konu olan sosyal sermaye zenginliğinin otel işletmelerinde de kullanıldığı muhakkaktır. Bu noktadan hareketle bu çalışmanın amacı; maddi değeri açıkça ifade edilen sosyal sermayenin kavramı oluşturan unsurlarından olan sosyal ağ kullanımının,otel işletmeleri için müşteri temin etme yollarından biri olduğunu tesbit etmektir.
Gaziantep ili içinde faaliyet gösteren tüm oteller çalışmanın kapsamı içine alınmış otel işletmelerinin sahipleri ve yönetim kademesinde yer alan ve satış pazarlama faaliyetlerine doğrudan katkısı bulunan yöneticilerle anketler uygulanarak görüşülmüş ve bu doğrultuda analizler yapılmıştır. Bu araştırma, otel işletmelerinin pazarlanması için sosyal ağın kullanılıp kullanılmadığını ortaya çıkarması açısından son derece önem arz etmektedir. Çünkü;otel işletmeleri sahip ve yöneticlerinin sosyal ağlarından faydalanıyor olması; bu işleyişin bir pazarlama stratejisi olduğu gerçeği ile ilgili bulgular sunmaktadır.
Anahtar Kelimeler; Sosyal Sermaye,Otel işletmeleri, Sosyal Ağlar, Müşteri Temini.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2017 |
Gönderilme Tarihi | 8 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 61 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.