Bu araştırmada, sosyal medya kullanıcılarının satın
alma konusunda nasıl bir davranış sergilediklerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu
çerçevede günümüzde yaygın olarak kullanılan sosyal ağların kullanıcılarının
ürünleri tercih etmelerin de etkili olan faktörler belirlenmeye çalışılmıştır.
Araştırma, Sosyal medyanın tüketici davranışına olan
etkisini belirlemek amacıyla hazırlanmış olan anketler, 15-30 Nisan 2016
tarihlerinde Kocaeli genelinde, 18 yaş ve üzeri 238 denekle rast gele yöntemle,
alışveriş merkezleri ve şehir merkezlerinde tüketicilerle yüz yüze görüşülerek
yapılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 16.00 paket programı yardımıyla analiz
edilmiştir.
Araştırmada, örneklem gurubunun yaş ortalaması 27.3
olduğu, her eğitim seviyesinden deneklerin internet ve sosyal medya kullandığı
görülmüştür. Ancak internet kullanım oranları eğitim düzeyine paralel olarak
artmaktadır. Örneklem grubunun %100’ü internet ve en az bir sosyal ağ
kullanıcısıdır. İnternette kalma süresi ortalama 4.8 saat olarak bulunmuştur. Tüketicilerin ürünler ile ilk tanıştığı yer
ve bilgi kaynaklarının internet, sosyal medya, görsel basın ve arkadaşları
olduğu ortaya çıkmıştır. Dolayısıyla satın alma sürecinde tüketicilerin sosyal
medya araçlarından etkilendikleri ortaya çıkmıştır.
Abstract
In this
study, it is aimed to determine how the social media users behave about
purchasing. In this frame, the factors effective on the preferring products by
the users of widely used social networks.
The research
was carried out with the surveys prepared to determine the effect of social
media consumer behavior and face to face interviews with 238 subjects chosen by
randomly and aged 18 or over in the city center and shopping malls throughout
Kocaeli between April 15th and 30th, 2016. The obtained data were analyzed
using SPSS software package 16.00.
In the
study, the average age of the sample group was 27.3, it was seen that the
subjects from each level of education use the internet and social media.
However, the internet and social media usage rates increase in parallel with
the level of education. All of the
sample groups are both internet and at least one of the social network users.
It was found that the mean internet residence time is 4.8 hours. It was revealed that the first place where
the consumers come across with the products and the information source about
the products were internet, social media, visual media and the friends of
consumers. Therefore, it can be said that the consumers are impressed from the
social media instruments during the process of purchase.
internet sosyal medya tüketici tutumları tüketici davranışı doğrudan pazarlama social media consumer attitudes consumer behavior
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 62 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.