Bu
çalışma, ön ergenlik dönemindeki çocukların kendilik değerini geliştirmeye
yönelik Kendilik Değerini Geliştirme Programı ve Sosyal ve Duygusal Eğitim
Programının etkililiğini ortaya koymayı amaçlayan, 4x3 (4 grup; deney1, deney
2, plasebo, kontrol grubu; 3 ölçüm; ön test, son test, izleme testi) ölçüm
modeline dayalı deneysel bir çalışmadır. Araştırmanın denek grubunu, Ankara’da
bir ilköğretim okulundaki beşinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Her grupta
kendilik değeri düşük sekiz kişi ve kendilik değeri yüksek iki kişi olmak üzere
toplam 10 öğrenci yer almaktadır. Gruplara
ön test, son test ve izleme testi olarak uygulanan Harter’in Çocuklar İçin
Kendilik Algısı Profili puanları arasında anlamlı bir fark olup olmadığı
Tekrarlı Ölçümler için Varyans Analizi ile sınanmıştır. Analiz sonrasında
gruplar arası etkileşimin ve temel etkinin kaynağını bulmak amacıyla Bonferoni
Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, Kendilik Değerini Geliştirme
Programı ve Sosyal Duygusal Eğitim Programı alan öğrencilerin genel kendilik
değeri puanlarının kontrol grubuna göre manidar düzeyde yükseldiği ve bu
etkinin uzun süreli olduğu bulgusu elde edilmiştir. Araştırma bulguları, daha
önceki benzer alanlarda yapılan araştırma bulgularıyla birlikte tartışılıp
yorumlanmıştır. Bu bulgular doğrultusunda geleceğe yönelik olarak
araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.
Kendilik değeri kendilik değeri geliştirme programı sosyal ve duygusal eğitim programı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 62 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.