Bilişim teknolojilerinin sunduğu olanakları kullanan
harmanlanmış işbirlikli öğrenme uygulamalarının, öğrenenler arası etkileşimi
artırarak öğrenenlerin sosyalleşmelerini ve derse yönelik olumlu tutum geliştirmelerini
destekleyici potansiyeli bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı; Bilgisayar ve
Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) bölümü öğrencilerinin işbirlikli
harmanlanmış öğrenme temelli bir dersin öncesindeki çevrimiçi öğrenme
hazırbulunuşluklarını, ders öncesindeki ve sonrasındaki derse yönelik
tutumlarını ve ders sonrasındaki çevrimiçi ortamda (Edmodo sistemi)
algıladıkları sosyalliklerini incelemektir. Nicel araştırma yönteminin
izlendiği bu yarı deneysel çalışmaya, 2016-2017 akademik yılı güz döneminde, Ege
Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, BÖTE bölümünde, Eğitimde Materyal Tasarımı ve
Kullanımı dersini alan 32 öğrenci katılmıştır. Bulgular, öğrencilerin denel
işlem öncesindeki çevrimiçi öğrenme hazırbulunuşluklarının ve denel işlem
sonrasındaki çevrimiçi sosyallik puanlarının yüksek olduğunu; denel işlem
sonrasındaki tutum puanlarının öncesindekine göre yükselmekle birlikte, bu
farkın anlamlı olmadığını göstermiştir. Ek olarak, öğrencilerin yarısının
harmanlanmış öğrenmeyi diğer öğretim modellerine göre tercih ettikleri
görülmüştür. İşbirlikli harmanlanmış öğrenmeyi ise büyük ölçüde yararlı
buldukları ve hem harmanlanmış öğrenme hem de işbirlikli grup çalışmaları
konusunda olumlu görüşleri olduğu belirlenmiştir.
Harmanlanmış öğrenme işbirlikli öğrenme çevrimiçi öğrenme hazırbulunuşluk çevrimiçi öğrenme ortamlarında sosyallik
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 15 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 63 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.