Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HAVAALANLARINDA HİZMET KALİTESİNİN ENTROPİ VE TOPSIS YÖNTEMLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ: AVRUPA’NIN EN YOĞUN HAVAALANLARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA

Yıl 2018, Cilt: 17 Sayı: 66, 632 - 651, 15.04.2018
https://doi.org/10.17755/esosder.346412

Öz

Günümüzün
değişen rekabet koşulları altında havaalanlarının daha fazla yolcuya ve
havayolu işletmesine hizmet vererek rekabetçi üstünlük sağlamalarında hizmet
kalitesi kilit bir unsur haline gelmiştir. Havaalanı hizmet kalitesinin bu
açıdan önemli unsur olarak görülmesinden dolayı bu çalışmada 2016 yılı
genelinde Avrupa’da en fazla yolcuya hizmet veren havaalanlarının hizmet
kalitesi performansları değerlendirilmiştir. Çalışmada kullanılan veriler
Skytrax internet sitesinden elde edilmiş olup kuyruk bekleme süresi, terminal
temizliği, terminal oturma alanları, terminal işaret ve yönlendirme,
yiyecek-içecek
hizmetleri, havaalanı alışveriş mağazaları, wifi bağlantısı ve havaalanı
personeli kriterleri ele alınmıştır. İlk olarak
Entropi
yöntemiyle yapılan ağırlıklandırma sonucunda önem katsayısı en yüksek kriterler
sırasıyla wifi bağlantısı, terminal oturma alanları ve kuyruk bekleme süresi
olarak belirlenmiştir.
Ardından TOPSIS yöntemi ile havaalanları değerlendirilerek sıralanmıştır. Bunun
sonucunda
en yüksek hizmet kalitesine sahip havaalanının
Münih Havaalanı olduğu belirlenmiştir. 

Kaynakça

  • Bhutia, P. W., & Phipon, R. (2012). Appication of AHP and TOPSIS Method for Supplier Selection Problem. IOSR Journal of Engineering, 2(10), 43-50.
  • Aras, G., Tezcan, N., Furtuna, O., & Kazak, E. (2017). Corporate sustainability measurement based on entropy weight and TOPSIS: A Turkish banking case study. Meditari Accountancy Research, 25(3), 391-413.
  • Tzeng, G. H., & Huang, J. J. (2011). Multiple attribute decision making: methods and applications. Boca Raton: CRC Press.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mahmut Bakır 0000-0002-3898-4987

Şahap Akan 0000-0002-4633-7683

Yayımlanma Tarihi 15 Nisan 2018
Gönderilme Tarihi 25 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 66

Kaynak Göster

APA Bakır, M., & Akan, Ş. (2018). HAVAALANLARINDA HİZMET KALİTESİNİN ENTROPİ VE TOPSIS YÖNTEMLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ: AVRUPA’NIN EN YOĞUN HAVAALANLARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(66), 632-651. https://doi.org/10.17755/esosder.346412

Cited By










   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.