Günümüzün
değişen rekabet koşulları altında havaalanlarının daha fazla yolcuya ve
havayolu işletmesine hizmet vererek rekabetçi üstünlük sağlamalarında hizmet
kalitesi kilit bir unsur haline gelmiştir. Havaalanı hizmet kalitesinin bu
açıdan önemli unsur olarak görülmesinden dolayı bu çalışmada 2016 yılı
genelinde Avrupa’da en fazla yolcuya hizmet veren havaalanlarının hizmet
kalitesi performansları değerlendirilmiştir. Çalışmada kullanılan veriler
Skytrax internet sitesinden elde edilmiş olup kuyruk bekleme süresi, terminal
temizliği, terminal oturma alanları, terminal işaret ve yönlendirme, yiyecek-içecek
hizmetleri, havaalanı alışveriş mağazaları, wifi bağlantısı ve havaalanı
personeli kriterleri ele alınmıştır. İlk olarak Entropi
yöntemiyle yapılan ağırlıklandırma sonucunda önem katsayısı en yüksek kriterler
sırasıyla wifi bağlantısı, terminal oturma alanları ve kuyruk bekleme süresi olarak belirlenmiştir.
Ardından TOPSIS yöntemi ile havaalanları değerlendirilerek sıralanmıştır. Bunun
sonucunda en yüksek hizmet kalitesine sahip havaalanının
Münih Havaalanı olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 66 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.