Sanat yapıtları, bireysel ifade aracı oldukları gibi,
aynı zamanda da toplumun özelliklerini yansıtan, o toplumun yarattığı büyük
kültür şemsiyesinin bir parçasıdırlar ve bu nedenle, toplumu yansıtan birer
ayna işlevi görürler. Sanatçılar toplumsal olayları kendi süzgeçlerinden
geçirerek aktarırlar ve bu eserler aynı zamanda da gelecek nesillere bir değer,
bir estetik nesne olarak kalırken, günümüzde pek çok araştırmacı için de dönem
özelliklerini tespit etmeye yarayan birer belge olarak da kullanılırlar. Şüphesiz
ki sanat yapıtları, her şeyin çoğu zaman açık seçik anlatıldığı, görünenin her
zaman göründüğü gibi olduğu salt belgeler değillerdir. Sanat yapıtlarının
varlık amacı da bu değildir. Maddenin düşünce ile birleşmesi olarak da
tanımlanan sanat yapıtları, genel tanımı ile estetik nesnelerdir. Bu
araştırmada, Pieter Bruegel’in Köy Düğünü isimli çalışması, sanat eleştirisinin
betimleme ve yorumlama aşamaları ile sınırlı tutularak ele alınmış ve yapıt
üzerindeki elemanlar ve sembollerden yararlanılarak, dönem yaşamı incelenmeye
çalışılmıştır. Araştırmada, resme konu olan günlük yaşam unsurları incelenmiş,
kıyafetler, oturma biçimi, kullanılan aksesuarlar gibi unsurlardan anlamlar
çıkartılmaya çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 10 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 66 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.