Bu çalışmanın amacı ilkokullardaki Serbest Etkinlikler Uygulamaları Dersini
sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirmektir. Nitel bir araştırma
olan bu çalışmada tanımlayıcı durum araştırması yöntemi kullanılmıştır. Veri
toplama aracı olarak doküman analizi, gözlem ve yarı yapılandırılmış görüşme tekniği
kullanılmıştır. Elde edilen veriler araştırma sorularına göre gruplandırılarak
tablolaştırılmıştır. Verilerin analizi sonucunda; öğretmenlerin ve idarecilerin
dersle ilgili kılavuz kitap ve materyallere ihtiyaç duyduğu, dersin öğrencilere
okulu daha çok sevdirme amacına ulaştığı, öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini
etkinlikler yoluyla ortaya çıkarabilmek için branş öğretmenlerinin ve çeşitli alanlarda uzmanların derse katkıda
bulunmaları gerektiği saptanmıştır. Son olarak da araştırma sonucunda ortaya
çıkan bulgulara dayalı olarak öneriler geliştirilmiştir. Serbest etkinlikler
dersinin uygulanması ve planlaması aşamasında sınıf öğretmenleri ile beraber
diğer uzmanlardan da yararlanılması, programın öğrenci ihtiyaçlarına göre süreç
içerisinde yeniden düzenlenebilecek şekilde esnek olması, ders ile ilgili
kılavuz kitap hazırlanması, dersin öğretmenlerine ve okul yöneticilerine hizmet
içi eğitim sağlanması ve aynı ilgi yeteneklere sahip diğer sınıftaki
öğrencilerle ortak çalışmalar yapılabilmesi önerilmektedir.
Serbest Etkinlikler Uygulamaları Dersi İlkokul İlkokul dersleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 17 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 66 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.