Bu
çalışmanın amacı Türkiye’deki yabancı uyruklu öğrencilere karşı tutum ve
davranşsal eğilimleri, içgrup kimlik ve sosyal baskınlık kuramları açısından
incelemektir. Çalışmanın örneklemi 151 Türk öğrenciden oluşmaktadır (93 Kadın,
58 Erkek, Ort. Yaş = 21.56, SS = 2.21). Katılımcılar, demografik
form, ulusal kimlikle özdeşleşme ölçeği, sosyal baskınlık yönelimi ölçeği,
dışgruba yönelik tutumlar ve davranışsal eğilimler ölçekleri içeren anketleri
online olarak doldurmuşlardır. Bulgular, ulusal kimlikle özdeşleşmenin
tutumları olumlu yönde yordadığını, ancak sosyal baskınlık yöneliminin iki
bağımlı değişkenin de anlamlı bir yordayıcısı olmadığını göstermiştir. Bunun
yanında, sosyal baskınlık yöneliminin ulusal kimlikler ve dışgruba yönelik
tutum ve davranışsal eğilimlerle ilişkisi sosyal baskınlık yönelimi tarafından
düzenlenmektedir. Buna göre, ulusal kimlikler ile bağımlı değişkenler
arasındaki ilişki yanlızca sosyal baskınlık eğilimi yüksek olan kişiler
arasında anlamlı ve olumsuzdur. Bulguların kuramsal ve uygulamalı getirileri
tartışılmıştır.
yabancı öğrenci ulusal kimlik sosyal baskınlık dışgruba yönelik tutumlar davranışsal
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 13 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 67 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.