Eğitim,
öğretim sürecinde yapılan ölçme ve değerlendirme, yürütülen eğitim programının
niteliğini ortaya koymakta önemli bir unsur teşkil etmektedir. Ölçme ve
değerlendirme için geliştirilen ölçme araçlarının, eğitimin her alanında olduğu
gibi müzik eğitimi alanında da önemi büyüktür. İçeriği ile öğrencilerin ritim
duygularını, notaları okuma, duyma ve yazma becerilerini, müziksel bellek ve
dikkatlerini geliştirmeyi, müzikalitelerini ve genel müzik başarılarını
arttırmayı amaçlayan müziksel işitme, okuma, yazma (MİOY) dersi diğer müzik
derslerine de alt yapı oluşturmaktadır. Eğitimde ölçmenin önemi göz önüne
alındığında, müzik eğitimi için temel derslerden biri olduğu düşünülen MİOY
eğitimi ile ilgili geliştirilmiş ölçme araçlarının önemi ortaya çıkmaktadır.
Bu
çalışma, MİOY alanında geliştirilmiş olan ölçme araçlarının sistematik olarak
incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmış,
doküman incelemesi yoluyla elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak
çözümlenmiştir. Çalışmada kullanılacak olan kaynakları belirlemek amacıyla,
literatür taraması yapılmış; konu ile ilgili yalnızca yurtiçi çalışmalar, YÖK
tez veri merkezinden ulaşılabilen kaynaklar, yayımlanmış makaleler ve yazarı
ile iletişime geçilerek ulaşılan ölçme araçları (n=22) çalışma kapsamına
alınmıştır. Araştırmada yurt içi kaynaklardan ulaşılabildiği kadarıyla, MİOY
alanında geliştirilmiş olan ölçme araçlarının yayın yılına, yayın türüne,
örneklem grubuna, soru şekline, içeriğine ve geçerlik-güvenirliğine göre
dağılımı tablolaştırılarak incelenmiştir.
Müziksel İşitme Okuma Yazma (MİOY) Dersi Ölçme Araçları İçerik Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 18 Sayı: 69 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.