Adalet ve hükümdarlık, cömertlik, aşk, tarikat ve
muhabbet, alçakgönüllülük, rıza, kanaat, terbiye, şükür, tövbe ve münacat
bölümlerinden oluşan “Bostan” ile sultanların âdetleri, dervişlerin ahlakı,
kanaatkârların fazileti, sükutun faydaları, aşk ve gençlik, düşkünlük ve
ihtiyarlık, terbiyenin önemi, zenginlik, yoksulluk ve sohbet adabı
bölümlerinden oluşan “Gülistan” sadece doğu edebiyatının değil, tüm dünya
edebiyatının ölmez yapıtları arasında gösterilen iki şaheserdir. Sadî Şirazî
tarafından kaleme alınan her iki eserde evrensel temalara yer verilmiş olup,
insanoğlunu mutluluğa ve huzura kavuşturacak reçeteler sunulmuştur. Bu
çalışmada amaç, içerisinde değer/dini değerler, ahlaki öğütler, hikmetli sözler
barındıran bu iki eserin, eğitici nitelikte din eğitiminde kullanılmasının
nasıl bir fayda sağlayacağı incelenmiştir. Eserler betimsel analiz yöntemiyle
incelenmiş ve eserlerde en çok yer alan beş konu (merhamet, tevazu, kibir,
şükür ve tövbe) örneklerle değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, Şirazî’nin bu eserlerinde din eğitimi ve
öğretiminde kullanılabilecek pek çok hikâye, ahlaki öğüt ve hikmetli sözler
bulunduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 18 Sayı: 69 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.