Consumption
is one of the most controversial topics in our day, and the meanings it
expresses in today's sense are different from each other. With the postmodern
era, consumption has gone far beyond being based on economic and human needs.
In the modern era, consumer identities, which consume what they need, who make
rational decisions and can be satisfied with a uniform product, leave their
place to postmodern consumer identities who prefer to consume and enjoy
self-esteem to enjoy their pleasure. The main purpose of this work is to
explain the postmodern consumption of the modern period, the evolution of
consumption and its evolution on the political axis of the economy and the
consumption patterns created by the postmodern consumption concept.
Tüketim
çağımızda en çok tartışılan konulardan biri olup, geçmişte taşıdığı anlamla
günümüzde ifade ettiği anlam birbirinden farklılık göstermektedir. Postmodern
dönemle birlikte, tüketim ekonomik ve insan ihtiyacına dayalı bir faaliyet
olmanın çok ötesine geçmiştir. Modern dönemde ihtiyaca dayalı tüketen, rasyonel
kararlar alan ve tek tip ürünle tatmin olabilen tüketici kimlikleri yerini zevk
ve haz duymak için tüketen ve kendine saygınlık kazandıracak ürünleri tercih
eden postmodern tüketici kimliklerine bırakmaktadır. Bu çalışmanın temel amacı,
modern dönemden postmodern döneme tüketimin, tüketimin evrimini ve bu evrimi ekonomi
politik ekseninde açıklamak ve postmodern tüketim anlayışının yarattığı tüketim
kalıpları üzerinde durmaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 18 Sayı: 70 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.