The main purpose of this study is to examine the relationship between online shopping and consumer trust.
Survey technique was used in the research. The research population consists of individuals over the age of 18
living in the province of Düzce. Easy sampling method is used for study. The size of this sample is 400. Factor
analysis, correlation analysis, ANOVA and Independent Sample T-test were performed using SPSS 21 package
program.
As a result of the factor analysis, three dimensions related to online shopping have emerged. These dimensions
are "Online Addiction", "Payment Simplicity" and "Complexity". According to consumer trust factor analysis
result, four dimensions have emerged. These dimensions are "Control", "Self-confidence", "Comfort" and
"Fear". According to the results of correlation analysis; meaningful relationships were observed between online
shopping and consumer trust. According to the Independent Sample T-test and ANOVA test results, meaningful
differences have emerged.
Bu çalışmanın temel amacı internet alışverişi ile tüketici güveni arasındaki ilişkinin değerlendirilmesidir.
Araştırmada nicel analiz yöntemlerinden anket tekniği kullanılmıştır. Araştırma evrenini Düzce ilinde yaşayan
18 yaş üstü bireyler oluşturmaktadır. Kolayda örneklem metodunun kullanıldığı bu çalışma da örneklemin
büyüklüğü 400 olarak belirlenmiştir. SPSS 21 paket programının kullanıldığı araştırmada faktör analizi,
korelasyon analizi, ANOVA ve Independent Sample T-testi yapılmıştır.
Yapılan faktör analizi sonucunda online alışveriş ile ilgili üç boyut ortaya çıkmıştır. Bu boyutlar “Online
Bağımlılık”, “Ödeme ve Kolaylık” ve “Karmaşıklık ”tır. Tüketici güven duygusu faktör analizi sonucuna göre
dört boyut ortaya çıkmıştır. Bu boyutlar “Kontrol duygusu”, “Özgüven duygusu”, “Rahatlık duygusu”, “Korku
duygusu ”dur. Korelasyon analizi sonuçlarına göre internet alışverişi ile tüketici güven duygusu alt boyutları
arasında anlamlı ilişkiler çıkmıştır. Yapılan Independent Sample T-testi ve ANOVA testi sonuçlarına göre de
anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 20 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 18 Sayı: 71 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.