Bu
çalışmada Afyonkarahisar’da faaliyet gösteren turizm işletme belgeli beş
yıldızlı otel işletmelerine yönelik internet ortamında yapılan müşteri
yorumlarının incelenerek şikâyet unsurlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu
amaç doğrultusunda en çok yorum ve şikâyet yapılan bir internet sitesinde
yapılmış olan yorumlar nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi tekniği
kullanılarak analiz edilmiştir. Şikâyet içerikli yorumların hangi ana ve alt
temalardan oluştuğu belirlenmiştir. Araştırma sonucunda 2868 adet yorum incelenmiş
bunların arasında 1004 adet şikâyet içeren ifadeye rastlanmıştır. Bu
şikâyetlerin; yiyecek-içecek, hizmet kalitesi, oda, çalışanlar, fiyat ve
temizlik olmak üzere altı ana temadan oluştuğu görülmüştür. En fazla şikâyet
otel işletmelerinde sunulan yiyecek-içecek hizmetleri ile genel hizmet
kalitesine yönelik yapıldığı anlaşılmıştır. Çalışma sonunda otel işletmelerinin
ortaya çıkan şikâyet konuları çerçevesinde sundukları ürün ve hizmetlerde
gerekli iyileştirmeleri yapmaları, önlemler almaları, müşteri şikâyetleri
dikkate alınarak bu doğrultuda ürün ve hizmet sunumuna gitmeleri gerektiği gibi
pek çok öneri sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 18 Sayı: 71 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.