Bankacılık sektörü günümüzde hızlı bir gelişim
içerisindedir. Tüketicilerin artan istekleri ve bilgi teknolojilerindeki hızlı
gelişim bankacılık sektöründe rekabeti giderek artırmıştır. Bu nedenle bankalar hedef
tüketicilerin hizmet satın alma davranışlarını, profillerini ve banka tercih
nedenlerini incelemek zorundadırlar. Çünkü tüketicilerin tercih nedenlerini
doğru tespit eden bankalar, bu sonuçlara göre doğru pazarlama stratejilerini de
oluşturmuş olacaklardır. Özellikle televizyonlarda yayınlanan reklamlar, bankaların pazarlama
stratejilerinde önemli bir yere sahiptir. Nitel araştırma yöntemi kullanılan bu
çalışmada, nitel veri olarak 9 bankaya ait televizyonlarda yayınlanan 36 reklam
filmi kullanılmıştır ve bu reklam filmleri tüketicilerin banka tercihini etkileyecek faktörler
açısından Nvivo 10 paket programı ile incelenmiştir. Nitel analizler sonucunda 83
kod, bu kodları içeren 6 tema ve bunlara ait frekans tabloları elde edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 18 Sayı: 72 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.