Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TEK KUŞAK TEK YOL PROJESİ VE TÜRKİYE’YE OLASI ETKİLERİ

Yıl 2019, Cilt: 18 Sayı: 72, 1688 - 1700, 15.10.2019
https://doi.org/10.17755/esosder.535844

Öz

2013 yılı sonrası Çin Avrupa ile olan ticaret rotası
üzerinde Tek Kuşak Tek Yol projesi başlatmıştır. Tarihi İpek Yolu sınırları
üzerinde bulunan bu koridor Çin ve Avrupa’yı kara yolu, demiryolu ve limanlar
vasıtası ile daha hızlı bir ulaşım ağı ile bağlamayı amaçlamaktadır. Bu aynı
zamanda taşıma maliyetlerinde önemli bir düşüş sağlayacaktır. Projenin Orta
koridoru üzerinde bulunan Türkiye oldukça önemlidir. Bu çalışmada tarihi İpek
yolunun canlandırılması Türk Çin ilişkilerinin tarihi süreci göz önüne alınarak
değerlendirilecektir. 

Kaynakça

  • Adıgüzel, M. (2017). Türkiye Çin Dış Ticaretinin İncelenmesi. İstanbul: İstanbul Ticaret Üniversitesi.
  • Ahmad, F. (2009). Modern Türkiye’nin Oluşumu. İstanbul: Kaynak yayınları.
  • Akçay, N. (2017). TURKEY-CHINA RELATIONS WITHIN THE CONCEPT OF THE NEW SILK ROAD PROJECT. ANKASAM, 73-96.
  • Alkin, K. (2019, Mart 4). Küreselleşmenin sessiz ölümü. Sabah gazetesi.
  • Bahçecik, Ş. O. (2017). OBOR and the Turkey trun to East. Paris: Ifri Research Center.
  • Durdular, A. (2016). Çin’in “Kuşak-Yol” Projesi ve Türkiye-Çin İlişkilerine Etkisi. Avrasya Etüdleri, 77-97.
  • Erol, M. S. (2018). Ankasam: https://ankasam.org/category/konular/ekonomi-politik/ adresinden alındı
  • Fidan, G. (2010). http://acikarsiv.ankara.edu.tr/browse/5945/. Ankara Üniversitesi Açık Erişim Sistemi: http://acikarsiv.ankara.edu.tr/browse/5945/ adresinden alındı
  • Fidan, G. (2013, October 4). Sino-Turkish Relations: An Overview. Middle East Institute: https://www.mei.edu/publications/sino-turkish-relations-overview adresinden alındı
  • Franza, G. (2017). The Silk Road Renaissance. Milano.
  • Friedman, G. ( 2011). Gelecek 100 Yıl. İstanbul: Pegasus Yayınları.
  • Hveem. (2016). China's Rise and Economic Interdependence. Georgetown University Press.
  • Işık, H. (2017). Tarihi İpek Yolu Projesi ve Tarih Bölümü Öğrencilerinin Bu Yol Hakkında Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi-, 145-176.
  • Karagöl, E. T. (2017). Modern İpek Yolu Projesi. Seta Perspektif: https://setav.org/assets/uploads/2017/05/174_Perspektif.pdf adresinden alındı
  • Keyvan, Ö. (2017, Temmuz). Bir Kuşak Bir Yol Girişimi Çerçevesinde Türkiye-Çin İlişkileri. Ankasam: https://ankasam.org/bir-kusak-bir-yol-girisimi-cercevesinde-turkiye-cin-iliskileri/ adresinden alındı
  • Kısacık, S. (2017, 11 14). ÇİN’İN YENİ İPEK YOLU PROJESİ KAPSAMINDA BAKÜ-TİFLİS-KARS DEMİRYOLUNUN ÖNEMİ. Uluslararası Politika Akademisi: (http://politikaakademisi.org/2017/11/14/cinin-yeni-ipek-yolu-projesikapsaminda-baku-tiflis-kars-demiryolunun-onemi/ adresinden alındı
  • Kurt, N. F. (2018, Şubat 6). Bir Kuşak, Bir Yol” Projesinin Halkaları Nasıl Koptu? 21. Yüzyıl Türkiye Enstitüsü: https://21yyte.org/tr/merkezler/bolgesel-arastirma-merkezleri/asya-pasifik-arastirmalari-merkezi/bir-kusak-bir-yol-projesinin-halkalari-nasil-koptu adresinden alındı
  • Kurt, S. K. (2017). XIX. ve XX. Yüzyıllarda Osmanlı Basınında Çin Müslümanları ve Eğitimi. Bilig, 233-259.
  • Martens, P. (2018). The Political Economy of water insecurity in Central Asia given the Belt and Road Initiative. Central Asian Journal of Water Research , 79-94.
  • Meral Balcı, F. K. (2018). THE STRATEGIC IMPORTANCE OF NEW SILK ROAD IN THE CONTEXT OFTURKISH, AMERICAN AND RUSSIAN FOREIGN POLICY PERSPECTIVE. A. Oğuz içinde, Global and Economic Studies in Terms of Economic and Social Issues (s. 118). Almaty: Al-Farabi Kazakh National University.
  • MFA. (2018). Dış İşleri Bakanlığı. Türkiye-Çin Halk Cumhuriyeti Ekonomik İlişkileri: http://www.mfa.gov.tr/turkiye-cin-halk-cumhuriyeti-ekonomik-iliskileri.tr.mfa adresinden alındı
  • Miller. (2017). China's Asian Dream: Empire Building Along the New Silk Road. London: Zed Books.
  • Özkan, G. ( 2010). Türkiye’nin Orta Asya ve Kafkaslardaki Politikasında Enerji Güvenliği, . Gazi Akademik Bakış.
  • Passig, D. (2010). 2050. İstanbul: Koton kitap.
  • Rahim, F. (2018). Potential of Islamic Banking and Finance in OBOR. International Journal of Accounting, Finance Journ, 33-47.
  • Sarker, N. I. (2018). One Belt One Road Initiative of China: Implication for Future of Global Development. Modern Economy, 9, 623-638.
  • Shen, S. (2016, 2 6). How China's 'Belt and Road' Compares to the Marshall Plan. The Diplomat:
  • https://thediplomat.com/2016/02/how-chinas-belt-and-road-compares-to-the-marshall-plan/ adresinden alındı
  • Siddiqui, H. (2015, June 15). Bridging Eurasia: The New Silk Road. Nato Association Canada: http://natoassociation.ca/category/ncc-authors/hasan-siddiqui/ adresinden alındı
  • Tuerdi, R. (2018). Yeni İpek Yolu Projesi ve Türkiye Çin İlşkilerine Etkisi. İstanbul: İstanbul Ticaret Üniversitesi.
  • Tufekci, O. (2018). China's Belt and Road Initiative: Rise of Chinese Eurasianism. Caucasus International.
  • Yavuz, Y. (2017, 5 16). Çin'in İpek Yolu Projesi ikinci Marshall Yardımı mı. Odatv: https://odatv.com/cinin-ipek-yolu-projesi-ikinci-marshall-yardimi-mi-1605171200.html adresinden alındı
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet İkiz 0000-0002-0233-8051

Yayımlanma Tarihi 15 Ekim 2019
Gönderilme Tarihi 5 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 18 Sayı: 72

Kaynak Göster

APA İkiz, A. (2019). TEK KUŞAK TEK YOL PROJESİ VE TÜRKİYE’YE OLASI ETKİLERİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(72), 1688-1700. https://doi.org/10.17755/esosder.535844

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.