Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE VIEWS OF VISUAL ARTS TEACHERS ON THE APPLICABILITY OF THE KNOWLEDGE IN THE UNDERGRADUATE WORKSHOP COURSES

Yıl 2020, Cilt: 19 Sayı: 73, 220 - 236, 26.01.2020
https://doi.org/10.17755/esosder.520375

Öz

This study is a qualitative study which aims to reveal the views of
visual arts teachers on the applicability of the knowledge acquired in the
undergraduate workshop courses. In the study, the opinion of 9 visual art teachers
was applied with semi-structured interview technique. The data were analyzed
within the framework of descriptive analysis. In the results of study; the physical
environment of the schools is insufficient, The prospective teachers cannot
fully comprehend the teaching profession, activities in schools that promote
creativity and aesthetic perception should be more involved in educational
programs, the vision of the faculty of education should be organized according
to the concept of global education, its implementation and the support of the prospective
teachers’ creativity, Education faculties and the national education
directorates  are not working in
cooperation. The methods, techniques and materials used in the undergraduate
workshop courses are not appropriate for the ages of the children of primary
and secondary education, prospective teachers do not know how to transfer their
knowledge and skills to primary and secondary school students. It was concluded
that in primary and secondary education, sculpture, textile and original print
works could not be carried out in schools. At the results of the study, the
following suggestions can be brought: To improve the physical environment of
schools, how to teach the teaching profession to the prospective teachers, Increasing
the creativity and aesthetic perception of schools in educational programs. To
organize and implement the vision of the faculty according to the concept of
global education and to support the creativity of prospective teachers, cooperation
between education faculties and national education directorates, The methods,
techniques and materials applied in the undergraduate workshop courses are
appropriate for the ages of the children of primary and secondary education, How
to transfer the knowledge and skills of prospective teachers to primary and
secondary school students, It is recommended to carry out studies on sculpture,
textile and original printing in primary and secondary education.

Kaynakça

  • Bilen, M., (2006). Plandan uygulamaya öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çoban, A., (2008). Temel Kavramlar. Öğretim ilke ve yöntemleri içinde. Ed. Ocak G. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (2004). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (2005). Eğitim sözlüğü. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Resim-iş eğitimi lisans programı ders içerikleri (a). Yükseköğretim Kurulu. Erişim tarihi: 20.01.2019 http://www.yok.gov.tr/documents/10279/41805112/Resim_Is_Ogretmenligi_Lisans_Programi.pdf
  • Resim-iş eğitimi lisans programı ders içerikleri (b). Yükseköğretim Kurulu. Erişim tarihi: 20.01.2019 http://www.yok.gov.tr/documents/10279/49665/resim_is.pdf/3ed4f241-5ecc-42aa-a041-420a543a4725
  • Sönmez, V. (2010). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sönmez V. (2017). Eğitim felsefesi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETMENLERİNİN LİSANS ATÖLYE DERSLERİNDE EDİNDİKLERİ BİLGİLERİN UYGULANABİLİRLİĞİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

Yıl 2020, Cilt: 19 Sayı: 73, 220 - 236, 26.01.2020
https://doi.org/10.17755/esosder.520375

Öz

Bu çalışma, görsel sanatlar
öğretmenlerinin, lisans atölye derslerinde edindikleri bilgilerin uygulanabilirliğine
yönelik görüşlerini ortaya koymayı amaçlayan nitel bir çalışmadır. Çalışmada
yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile 9 resim-iş öğretmeninin görüşüne
başvurulmuştur. Veriler, betimsel analiz çerçevesinde çözümlenmiştir. Çalışma sonucunda; okullarının fiziki
ortamlarının yetersiz olduğu, Öğretmen adayının öğretmenlik mesleğini tam
olarak kavrayamadığı, Okullarda yaratıcılık ve estetik algıyı geliştirici
etkinliklerin eğitim programlarında daha çok yer verilmesi gerektiği, Eğitim Fakültelerinin
vizyonunun küresel eğitim anlayışına göre düzenlenmesi, uygulanması ve öğretmen
adaylarının yaratıcılığını desteklemesi gerektiği, Eğitim fakülteleri ile milli
eğitim müdürlükleri işbirliği içinde çalışmadıkları, Lisans atölye derslerinde
uygulanan yöntem, teknik ve materyallerin ilk ve ortaöğretim çocuklarının
yaşlarına uygun olmadığı, öğretmen adaylarının bilgi ve becerilerini, ilk ve
ortaöğretim öğrencilerine nasıl aktaracaklarını bilmedikleri, İlk ve
ortaöğretimde heykel, tekstil ve özgün baskı çalışmalarının okullarda
gerçekleştirilemediği sonucuna varılmıştır.



Çalışma sonucunda aşağıdaki şu
getirilebilir: Okulların fiziki ortamlarının iyileştirmesine, öğretmen adayına
öğretmenlik mesleğinin nasıl kavratılabileceğine, okullardaki yaratıcılık ve
estetik algıyı geliştirici etkinliklere eğitim programlarında daha çok yer
verilmesine, Fakültenin vizyonunun küresel eğitim anlayışına göre düzenlenmesi,
uygulanması ve öğretmen adaylarının yaratıcılığının desteklemesine, Eğitim Fakülteleri
ve Milli Eğitim Müdürlüklerinin işbirliğine, lisans atölye derslerinde
uygulanan yöntem, teknik ve materyallerin ilk ve ortaöğretim çocuklarının
yaşlarına uygun olmasına, öğretmen adaylarının bilgi ve becerilerini, ilk ve
ortaöğretim öğrencilerine nasıl aktaracaklarına, ilk ve ortaöğretimde heykel,
tekstil ve özgün baskı çalışmalarının yapılabilmesi yönelik çalışmalar
yapılması önerilir.

Kaynakça

  • Bilen, M., (2006). Plandan uygulamaya öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çoban, A., (2008). Temel Kavramlar. Öğretim ilke ve yöntemleri içinde. Ed. Ocak G. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (2004). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (2005). Eğitim sözlüğü. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Resim-iş eğitimi lisans programı ders içerikleri (a). Yükseköğretim Kurulu. Erişim tarihi: 20.01.2019 http://www.yok.gov.tr/documents/10279/41805112/Resim_Is_Ogretmenligi_Lisans_Programi.pdf
  • Resim-iş eğitimi lisans programı ders içerikleri (b). Yükseköğretim Kurulu. Erişim tarihi: 20.01.2019 http://www.yok.gov.tr/documents/10279/49665/resim_is.pdf/3ed4f241-5ecc-42aa-a041-420a543a4725
  • Sönmez, V. (2010). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sönmez V. (2017). Eğitim felsefesi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Armağan Konak 0000-0001-9163-7960

Yayımlanma Tarihi 26 Ocak 2020
Gönderilme Tarihi 31 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 19 Sayı: 73

Kaynak Göster

APA Konak, A. (2020). GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETMENLERİNİN LİSANS ATÖLYE DERSLERİNDE EDİNDİKLERİ BİLGİLERİN UYGULANABİLİRLİĞİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 19(73), 220-236. https://doi.org/10.17755/esosder.520375

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.