Yıl 2020, Cilt 19 , Sayı 73, Sayfalar 465 - 477 2020-01-26

YENI NESIL KAOTIK SAHNELER: THE CHAPMANS VE YELLIN
NEW GENERATION CHAOTIC SCENES: THE CHAPMANS AND YELLIN

Ayşenur Ceren ASMAZ [1]


Ait olduğu sanat disiplini ya da kullanılan malzeme her ne olursa olsun, sanat eseri her daim bir sahnenin sunumuna ev sahipliği yapmaktadır. Bu sahneler figürler, doğanın dinginliği ya da rüyaların hayalsi yapısını içerebilir. Kullanılan imgeler ve renkler izleyiciyi daha mutlu ya da daha depresif bir mekâna taşıyan unsurlar olabilir. Ancak değişmeyen tek şey, sanatçının izleyiciye sunduğu bir sahnenin varlığıdır. Bu bağlamda yirmi birinci yüzyılla gelen tüketim ve devinim anlayışının, sanat eserlerinde pozitif ya da negatif etkiler içeren kaotik sahnelerle yer alması şaşırtıcı değildir. Çağdaşları arasından sıyrılarak bu kaosa dair yaklaşımlarını farklı şekillerde izleyiciyle buluşturan Jack&Dinos Chapman kardeşler ile Dustin Yellin örneği üzerinden tanımlanmaya çalışan yeni nesil kaotik sahneler; çağdaş sanat içinde kendine sağlam bir yer edinmiş ve diğer sanatçılar tarafından da desteklenerek çeşitlenmeye başlamıştır. Sanat eseri oluşturmada kullanılan klasik teknik ve medyumların değişmesi ve gelişmesinin de etkisiyle hızlanan bu etkileşim, uzunca bir süre izleyici ile bağ kurmaya devam edecek gibi görünmektedir. 

Regardless of the art discipline to which it belongs or the material used, the artwork always hosts the presentation of a scene. These scenes may include figures, the serenity of nature, or the imaginary structure of dreams. The images and colors used can be elements that make the viewer feel happier or more depressed. But the only thing that does not change is the existence of a scene that the artist presents to the audience. In this context, it is not surprising that the understanding of consumption and motion, which dates back to the twenty-first century, takes place in chaotic scenes with positive or negative effects. A new generation of chaotic scenes that try to be defined through the example of Jack & Dinos Chapman brothers and Dustin Yellin, who differentiate themselves from their contemporaries and present their approaches to this chaos in different ways; has gained a solid place in contemporary art and has been diversified by being supported by other artists. This interaction, which accelerated with the change and development of classical techniques and mediums used to create artworks, it seems that to continue to connect with the audience for a long time.

  • Angelopoulou, A. L. (2018, 10 18). Fucking Hell by Jake&Dinos Chapman at Fondazione Prada in Sanguine Baroque Show. 07 20, 2019 tarihinde Design Boom: https://www.designboom.com/art/jake-dinos-chapman-fucking-hell-fondazione-prada-sanguine-baroque-10-18-2018/ adresinden alındı
  • Chapman, J., & Chapman, D. (2008). Everything. http://jakeanddinoschapman.com/everything/ adresinden alındı
  • Collins, A. F. (2015, 08 07). Inside Artist Dustin Yellin’s Brooklyn Factory of Delights. 07 21, 2019 tarihinde Vanity Fair: https://www.vanityfair.com/culture/2015/08/dustin-yellin-art-brooklyn-utopia adresinden alındı
  • Furman, A. (2016). Psychogeography: An Interview With Dustin Yellin. (C. A. Asmaz, Çev.) 07 21, 2019 tarihinde The Wild Magazine: https://thewildmagazine.com/blog/psychogeography-an-interview-with-dustin-yellin/ adresinden alındı
  • Göksay, S. (2013, 10 24). Fikrin Yüceltilmesi; 21. Tüzyıl Sanatı. 07 18, 2019 tarihinde Mind on Art: https://mindonart.com/2013/10/24/fikrin-yuceltilmesi-21-yuzyil-sanati/ adresinden alındı
  • Jake&Dinos Chapman. (2018, 04 10). 07 20, 2019 tarihinde Artsy: https://www.artsy.net/artist/jake-and-dinos-chapman adresinden alındı
  • Psychogeographies, i collages tridimensionali di Dustin Yellin. (2017, 01 27). 20190721 tarihinde Collater.al: https://www.collater.al/psychogeography-dustin-yellins/ adresinden alındı
  • Risley, D. (2014, 10 25). The Chapmans. 07 21, 2019 tarihinde David Risley Gallery: http://www.davidrisleygallery.com/artists/jake-and-dinos-chapman adresinden alındı
  • Sierzputowski, K. (2019, 05 24). Advanced Technologies Hide Below the Surface in New Three-Dimensional Collages by Dustin Yellin. 07 21, 2019 tarihinde Colossal: https://www.thisiscolossal.com/2019/05/dustin-yellin-landscapes/ adresinden alındı
  • Southern, B. (2017, 10 04). Jake&Dinos Chapman. 07 20, 2019 tarihinde Blain Southern: https://www.blainsouthern.com/artists/jake-dinos-chapman adresinden alındı
  • Waldman, J. (2014, 03 21). Psychogeographies: 3D Collages Encased in Layers of Glass by Dustin Yellin. 07 21, 2019 tarihinde Colossal: https://www.thisiscolossal.com/2014/03/psychogeographies-3d-collages-encased-in-layers-of-glass-by-dustin-yellin/ adresinden alındı
  • Yellin, D. (2014). Psychogeographies. https://dustinyellin.com/psychogeographies/ adresinden alındı
  • Yellin, D. (2017). Astronauts Building a Rocket Under the Sea. https://dustinyellin.com/landscapes/ adresinden alındı
  • Yellin, D. (2017). Ceremony to Build a Rocket on Floating Disc. https://dustinyellin.com/landscapes/ adresinden alındı
  • Yellin, D. (2017). Migration in Four Parts. https://dustinyellin.com/migration-in-four-parts/ adresinden alındı
  • Zurakhinsky, M. (2018). British Installation Artists. 07 20, 2019 tarihinde The Art Story, Modern Art Insight: https://www.theartstory.org/artist-chapman-jake-and-dinos.htm adresinden alındı
Birincil Dil en
Konular Sanat
Yayımlanma Tarihi KIŞ
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Orcid: 0000-0002-3352-4551
Yazar: Ayşenur Ceren ASMAZ
Kurum: Arkin University of Creative Arts and Design
Ülke: KKTC


Tarihler

Başvuru Tarihi : 2 Ağustos 2019
Kabul Tarihi : 16 Aralık 2019
Yayımlanma Tarihi : 26 Ocak 2020

Bibtex @araştırma makalesi { esosder599400, journal = {Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {1304-0278}, address = {}, publisher = {Özel Akademi}, year = {2020}, volume = {19}, pages = {465 - 477}, doi = {10.17755/esosder.599400}, title = {NEW GENERATION CHAOTIC SCENES: THE CHAPMANS AND YELLIN}, key = {cite}, author = {ASMAZ, Ayşenur Ceren} }
APA ASMAZ, A . (2020). NEW GENERATION CHAOTIC SCENES: THE CHAPMANS AND YELLIN. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , 19 (73) , 465-477 . DOI: 10.17755/esosder.599400
MLA ASMAZ, A . "NEW GENERATION CHAOTIC SCENES: THE CHAPMANS AND YELLIN". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 19 (2020 ): 465-477 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/esosder/issue/50289/599400>
Chicago ASMAZ, A . "NEW GENERATION CHAOTIC SCENES: THE CHAPMANS AND YELLIN". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 19 (2020 ): 465-477
RIS TY - JOUR T1 - NEW GENERATION CHAOTIC SCENES: THE CHAPMANS AND YELLIN AU - Ayşenur Ceren ASMAZ Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - doi: 10.17755/esosder.599400 DO - 10.17755/esosder.599400 T2 - Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 465 EP - 477 VL - 19 IS - 73 SN - 1304-0278- M3 - doi: 10.17755/esosder.599400 UR - https://doi.org/10.17755/esosder.599400 Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi NEW GENERATION CHAOTIC SCENES: THE CHAPMANS AND YELLIN %A Ayşenur Ceren ASMAZ %T NEW GENERATION CHAOTIC SCENES: THE CHAPMANS AND YELLIN %D 2020 %J Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi %P 1304-0278- %V 19 %N 73 %R doi: 10.17755/esosder.599400 %U 10.17755/esosder.599400
ISNAD ASMAZ, Ayşenur Ceren . "NEW GENERATION CHAOTIC SCENES: THE CHAPMANS AND YELLIN". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 19 / 73 (Ocak 2020): 465-477 . https://doi.org/10.17755/esosder.599400
AMA ASMAZ A . NEW GENERATION CHAOTIC SCENES: THE CHAPMANS AND YELLIN. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 2020; 19(73): 465-477.
Vancouver ASMAZ A . NEW GENERATION CHAOTIC SCENES: THE CHAPMANS AND YELLIN. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 2020; 19(73): 477-465.