Bu çalışmanın amacı,
liselerdeki Fizik eğitiminde teknoloji destekli laboratuvar etkinliklerindeki
kısıtlar ve engeller konusunda öğretmen görüşlerinin belirlenmesidir.
Araştırmanın örneklemi 239 gönüllü Fizik öğretmenidir. Çalışma tarama modelinde
olup, veriler beşli Likert tipi ölçek ile toplanmıştır. Ölçeğin güvenirlik
katsayısı 0.75’dir. Elde edilen verilerin analizinde betimsel ve yordamalı
istatistik teknikleri kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre; öğretmenlerin
“Grafik hesap makinesi destekli laboratuvar konusunda bilgi/beceri düzeyim
eksik”, “Teknoloji destekli fizik
deneyleri alanında mesleki gelişim etkinlikleri yetersiz” ve “Fizik deneyi
yazılımları içerik yönünden yetersiz veya kalitesiz” görüşlerine katıldıkları
belirlenmiştir. Ayrıca, öğretmenlerin teknoloji destekli laboratuvar
etkinliklerindeki kısıtlar ve engeller konusundaki görüşleri ile bazı bireysel
özellikleri arasında anlamlı bir farklılık olmamasına karşın, okul türü ve
laboratuvar araç-gereç kullanma becerilerine göre ise farklılıklar bulunmuştur.
: Fizik Eğitimi Öğretmen Laboratuvar Teknoloji Kısıtlar ve Engeller
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 12 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 19 Sayı: 74 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.